بهادری جهرمی: طرح پیشنهادی ارزی مجلس در صورت ارائه در دولت بررسی می‌شود

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت تاکنون بسته پیشنهاد ارزی مجلس را دریافت نکرده است و اگر مجلس طرح مشخصی برای مدیریت ارز داشته باشد، در دولت بررسی خواهد شد.

بهادری جهرمی: طرح پیشنهادی ارزی مجلس در صورت ارائه در دولت بررسی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین،علی بهادری جهرمی روز یکشنبه درباره بسته پیشنهادی ارزی مجلس که چندی پیش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارایه آن به دولت خبر داده بود، اعلام کرد که هنوز این بسته به دولت تحویل نشده است و در صورتی که مجلس طرح مشخصی برای مدیریت ارز داشته باشد، در دولت بررسی خواهد شد.

وی این را هم گفت که مجلس جایگاه قانونی دارد و مسیر ارائه پیشنهاد از سوی این قوه، ارائه طرح و بررسی کارشناسی آن در کمیسیون‌ها و تصویب در صحن مجلس است. بر این اساس پیشنهادهای متعددی توسط کارشناسان اقتصادی یا نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی در جلسات مختلف مطرح می‌شود که در بسیاری موارد متعارض یا دارای جهت‌گیری‌های متفاوت با هم هستند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اگر پیشنهادی از سوی رئیس مجلس تهیه شده، می‌تواند در قالب یک طرح و باقید فوریت در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان برسد. دولت نیز از جایگاه قانونی و ریل‌گذاری کارشناسی نمایندگان مجلس همانند گذشته استقبال می‌کند. چنانچه طرح مدوّنی وجود داشته باشد، شورای عالی هماهنگی اقتصادی این ظرفیت را دارد که در جلسات خود آن را بررسی کند.

بهادری جهرمی گفت: البته در چند جلسه اخیر این شورا، جزئیات بسته ارزی دولت که بانک مرکزی تهیه کرده بود، با دقت و با بحث و نظر همه اعضاء مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید که در حال اجرا از سوی بانک مرکزی و سایر بخش‌های مرتبط با حوزه تامین، توزیع و مدیریت منابع ارزی است.

انتهای پیام

ارسال نظر