محرابیان بیان کرد:

جذب هزار دانش آموخته برتر دانشگاه ها در وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: با حمایت رییس جمهور و مصوبه هیات دولت قرار براین شد هزار دانش آموخته برتر دانشگاه ها از مجموعه نخبگان کشور جذب وزارت نیرو شوند.

جذب هزار دانش آموخته برتر دانشگاه ها در وزارت نیرو

به گزارش مملکت آنلاین، علی اکبر محرابیان روز یکشنبه بعد از بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با تقدیر از مجموعه های فناور و مجموعه هایی که با یافته های پژوهشی خود مسیر کسب و کار را برای برخی از محصولاتی که در صنایع آب‌ و برق نیاز داریم، هموار می کنند، اظهار داشت: همکارانم که در این بازدید همراهی داشتند، با تک تک این عزیزان دوستان جلسه داشته باشند؛ موضوع آنها را پیگیری و حمایت کنند که به نوعی نیازهای وزارت نیرو را از این مسیر تامین کنیم.

وی افزود: در بخش وضع مقررات و آیین نامه های حمایتی و سفارش محصول پیگیری و حمایت شود.

محرابیان خطاب به مدیرعامل توانیر گفت: آن بخش از تجهیزاتی که داخلی سازی شده و مراحل تست و آزمایش آنها به پایان رسیده و امکان استفاده از آنها را در صنعت داریم، حتماً سفارش های خوبی در حد ظرفیت ها داده شود تا بتوانیم در واقع از این محصولات بهره کافی را ببریم.

 

اداره وزارت نیرو با پایه علم و فناوری و دانش بنیان

وی ادامه داد: در پی آن هستیم مجموعه وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه با پایه علم و فناوری و دانش‌بنیان اداره شود.

جذب هزار دانش آموخته برتر دانشگاه ها در وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: در سالهای گذشته از دانش آموختگان ممتاز دانشگاه ها بهره های خوبی می‌بردیم، ولی در طول سال‌های اخیر نیاز است اقداماتی انجام دهیم و تصمیم هایی بگیریم که کیفیت تحصیلی عزیزانی که در مجموعه وزارت نیرو از آنها بهره می‌بریم رشد و ارتقا پیدا کند. به این منظور موضوع را به رییس جمهور محترم منتقل کردیم با حمایت رییس جمهور با مصوبه ای که هیات دولت داشت، قرار بر این شد هزار دانش آموخته برتر دانشگاه ها از مجموعه نخبگان کشور را بتوانیم جذب کنیم.

وی تاکید کرد: البته این کار در فرایند عادی نخواهد بود. این دانش آموختگان کسانی هستند که در واقع در بنیاد ملی نخبگان پرونده آنها بررسی شده و عضو بنیاد ملی نخبگان هستند؛ حتماً افراد برجسته ای در حوزه علم و فناوری خواهند بود تا بتوانند در مسئولیت‌های مهمی که در حوزه‌های مسئولیتی وزارت نیرو به عهده ما است، کمک کار باشند.

محرابیان از رییس دانشگاه تهران درخواست که در این موضوع به وزارت نیرو کمک کنند تا از بهترین دانش آموختگان این دانشگاه در این مسئله مهم بهره برده شود.

وی یادآور شد: خانم کارگر نجفی از همکارانم این موضوع را دنبال خواهد کرد. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی که همواره در دهه‌های گذشته خدمات فراوانی به کشور ارایه کرده، در تربیت بهترین نیروهای انسانی متخصص تلاش کرده است و حاصل آن پرورش تعداد زیادی پژوهشگر دانشمند و فناور است که در واقع در کشور از خدمات آنها بهره می‌بریم و وزارت نیرو هم بتواند از این عزیزان بهره کافی ببرد.

وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: در طول سال‌هایی که در حوزه دانش بنیان‌ها اقدامات خوبی با حمایت ویژه مقام معظم رهبری انجام شده، نیاز است تصمیماتی بگیریم و اقداماتی انجام دهیم تا عزیزان ما در پارک های علم و فناوری بتوانند هدفمند و مطابق با نیازهای روز کشور پژوهش ها و اقدامات خود را انجام دهند.

محرابیان خاطرنشان کرد: به این منظور کاری که در وزارت نیرو کردیم این بود که مجموعه نیازهای خود را استخراج کردیم و این نیازها را در معرض افکار عمومی قرار دادیم تا عزایزانمان در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بتوانند با تلاش و کوشش و با حمایت‌هایی که از اینها خواهد شد، روی توسعه علم و فناوری تمرکز داشته باشند.

انعکاس نیازهای وزارت نیرو به دانشگاه تهران

وی گفت: نیاز است با کار ویژه‌ای که دکتر کاویانپور و دکتر حمیدپور روسای پژوهشگاه‌های اختصاصی وزارت نیرو در همکاری تنگاتنگ با دانشگاه تهران انجام خواهند داد، این نیازها منعکس شوند و در این چارچوب تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری امضا شود تا بتوانیم حمایت کامل را انجام دهیم و این حمایت ها به رفع نیازهای وزارت نیرو بینجامد.

محرابیان یادآور شد: در صنعت آب و برق در سال های پس از انقلاب اسلامی اتفاقات شگرفی افتاد. شرایط حال حاضر با ابتدای پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست؛ ما چه بودیم و امروز چه هستیم؛ اقداماتی که هم در تربیت نیروی انسانی و هم در توسعه علم و توسعه زیرساخت ها انجام شده واقعاً قابل مقایسه نیست.

وی گفت: ولی نکته مهم این است اگر در مسیر رشد متوقف شویم، قطار پیشرفت علم و فناوری دنیا باز نخواهد ایستاد و حتماً عقب خواهیم ماند. دنیا به ویژه در علم الکترونیک، آی تی و در حوزه های زیرساختی هر روز یافته‌های جدیدی و رشد بسیار خوبی دارد. ضروری است در این مقولات حتماً با سرعت و با حمایت کامل بتوانیم نیازهای خود را مرتفع کنیم.

وزیر نیرو با تقدیر از پیشنهاد همکاری دانشگاه تهران گفت: هماهنگی تنگاتنگ بین وزارتخانه و دانشگاه‌های برتر به ویژه دانشگاه تهران یک ضرورت است.

انتهای پیام

ارسال نظر