مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری خبر داد

بهره‌برداری از سامانه لیست انتظار ناوگان جاده‌ای در مسیرهای پرتقاضا

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: به زودی سامانه لیست انتظار را در مسیرهای پر تقاضا به بهره‌برداری خواهیم رساند که هموطنان با ثبت‌نام در آن و در صورت نبود اتوبوس، در اولویت سفر با سرویس‌های فوق‌العاده قرار خواهند گرفت.

بهره‌برداری از سامانه لیست انتظار ناوگان جاده‌ای در مسیرهای پرتقاضا

به گزارش مملکت آنلاین،داریوش باقرجوان با اعلام برنامه‌های پایانه‌های مسافری در ایام نوروز اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت‌ گرفته با شهرداری‌ها که متصدی پایانه‌های مسافری هستند مقرر شد با آذین‌بندی غرفه‌های شرکت‌های حمل و نقل، پویش‌های فرهنگی و هنری در این پایانه‌ها برگزار شوند.  

وی با اعلام اینکه علاوه بر پایانه‌های مسافربری پویش‌های فرهنگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها نیز برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با عیدنوروز سفره‌های افطاری و سحری ساده نیز با همکاری خیرین در مسیرهای منتهی به شهرها برپا خواهد بود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با تشریح ساختار و کارکرد پایانه‌های مسافری بیان کرد: ارائه خدمات عمومی توسط شهرداری‌ها و خدمات حمل و نقل توسط شرکت‌های حمل‌ونقل با نظارت سازمان راهداری است.

باقرجوان با اشاره به نحوه نظارت سازمان راهداری بر ناوگان حمل‌ونقل مسافری در ایام نوروز تصریح کرد: نظارت در این ایام با سامانه‌های داپ، ‌ سپهتن و صورت‌ وضعیت و از طریق دوربین‌های نظارتی با همکاری پلیس راهور و همچنین سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات سازمان راهداری به سرشماره ۲۰۰۰۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ انجام خواهد شد.

هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیت در دستور کار نیست

به گفته مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیت در دستور کار نبوده و با متخلفین در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.

وی در توضیح پروژه‌های فناورانه سازمان راهداری گفت:‌ یکی از اقدامات این سازمان طراحی و راه‌اندازی بارکدهای هوشمند است که جهت ثبت شکایات مسافرین روی بلیت‌ها و پشتی صندلی‌ها درج خواهد شد لذا مسافرین با اسکن این بارکدها بلافاصله می‌توانند شکایات خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری جهت پیگیری دریافت کنند.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، باقرجوان افزود: اقدام بعدی معاینه فنی ناوگان مسافربری از طریق پلتفرم‌هایی است که در اختیار شرکت‌های دخیل در این امر قرار داده خواهد شد.   

 مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خاطرنشان کرد: به‌زودی سامانه لیست انتظار را در مسیرهای پرتقاضا به بهره‌برداری خواهیم رساند که هم‌وطنان با ثبت‌نام در آن و درصورت نبود اتوبوس، در اولویت سفر با سرویس‌های فوق‌العاده قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر