برای توافق رفع تحریم‌ها تا ابد صبر نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که پنجره برای توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها (وین) همچنان باز است اما این پنجره برای همیشه باز نخواهد بود.

برای توافق رفع تحریم‌ها تا ابد صبر نخواهیم کرد

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس آنچه شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا از  مصاحبه خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ژنو منتشر کرده است، این مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دعوت ایران از رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران گفت: رابطه ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسیر صحیح و طبیعی خود قرار دارد.

وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با استفاده از واسطه ها, به صراحت به آمریکایی ها اعلام کرده ایم که همچنان در مسیر توافق قرار داریم.

این مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران در عین حال تصریح کرد: اما اگر مجلس ایران قانون جدیدی تصویب بکند ما باید از قانون پارلمان حمایت کنیم.لذا پنجره برای توافق همچنان باز است اما این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند.

امیر عبداللهیان افزود: طرف آمریکایی از طریق  کانال‌های  دیپلماتیک، پیام‌های  مثبتی (در ارتباط با مذاکرات) ارسال کرده است اما در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای، اظهاراتی زا  مطرح می‌کنند که کاملا متفاوت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر