مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا اهلام کرد؛

تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی در ۸ اسفندماه

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: همه نیازهای ارزی در این مرکز تامین می‌شود و دوشنبه ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی تخصیص یافت.

تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی در ۸ اسفندماه

به گزارش مملکت آنلاین،«مسعود توکلی» شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: هرچه به روزهای بعد از افتتاح مرکز مبادله ارز و طلای ایران نزدیک شدیم، میزان تراکنش‌ها در مجموع تالار حواله و ارز خدماتی انجام شد، رو به رشد بود.

وی افزود: هشتم اسفندماه رکورد یک هفته را در تالار ارز خدماتی زدیم و ۱۴.۵ میلیون دلار تخصیص ارز برای شرکت‌های هوانوردی، دریانوردی، فدراسیون‌های ورزشی، دانشجویی و … داشتیم.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا بیان کرد: حجم معاملات در تالار حواله نیز از روز افتتاح تا به امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این معاملات و تخصیص ارزها در جهت وظیفه ذاتی بانک مرکزی است، گفت: دو طیف مخاطب ارز داریم، یکی بازرگانان هستند که نیاز ارزی حوزه بازرگانی دارند و دیگری کسانی هستند که نیاز ارز خدماتی مثل بیماری و دانشجویی دارند.

توکلی افزود: تراکنش‌ها نشان می‌دهد هیچ کس دغدغه ارز نداشته و هر کس مراجعه کرده از مورد نیاز را دریافت کرده است.

وی در مورد تلاطمات بازار غیررسمی ارز، بیان کرد: واقعیت این است که تأمین ارزِ نیازمند واقعی ارز مانند بازرگانان و افرادی که ارتباطات بین‌المللی دارند در حال انجام است.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز افزود: بخش سوداگری بازار فقط باقی می‌ماند و کسانی که دغدغه سرمایه‌گذاری دارند که همین افراد با التهابات بازار مورد سوءاستفاده دلالان قرار می‌گیرند.

توکلی گفت: توصیه اکید داریم که مردم از سرمایه‌گذاری در حوزه ارز که نوسانات شدیدی را در این فضاهای پرالتهاب ایجاد می‌کند دوری کنند و در فضاهای امن مثل بازار سرمایه، صندوق‌های درآمد ثابت و … سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر