خاندوزی: ۲۶۰۰ شرکت و مودی، مالیات را به موسسه‌های خیریه پرداخت کردند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پارسال یک‌هزار و ۶۰۰ شرکت و یک‌هزار مودی، مالیات را به موسسات خیریه پرداخت کرده اند.

خاندوزی: ۲۶۰۰ شرکت و مودی، مالیات را به موسسه‌های خیریه پرداخت کردند

به گزارش مملکت آنلاین،«سید احسان خاندوزی» امروز (دوشنبه) در نشست هم اندیشی نقش مالیات در مسوولیت های اجتماعی اظهار داشت: دولت ها برای اهداف عام المنفعه از دو دسته ابزارهای حمایتی مستقیم از طریق پرداخت یارانه ها و بودجه در اختیار نهادهای حمایتی و ساخت ساز و از ابزار حمایت غیرمستقیم استفاده می کنند.

وی افزود: در ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، حمایت های دولت از طریق مشوق های مالیاتی به فعالان اقتصادی به نهادها انجام شده است و در دولت جدید حدود ۲۵ نهاد (معادل هشت سال گذشته) به مشوق های مالیاتی اضافه شدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: فعالان اقتصادی از طریق کمک مستقیم به این نهادها مالیات را پرداخت می کنند، به‌طوری که در سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ شرکت و یک‌هزار مودی مالیات را به موسسات خیریه پرداخت کرده اند.

وی بیان داشت: پارسال همچنین سازمان امور مالیاتی حدود پنج هزار میلیارد تومان سهم مالیات و یک‌هزار میلیارد تومان مالیات که می توانست وصول کند را از طریق موسسه های خیریه به جامعه تزریق کرده است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه دولت در سختی بودجه ای از مشوق های مالیاتی برای فعالان اقتصادی در حمایت از موسسه های خیریه استفاده می کند، گفت: گستردگی موسسه ها تصادفی نیست، اعتقاد دولت سیزدهم این است که از ظرفیت موجود و ارتباط بین فعالان اقتصادی و موسسه های خیریه بهره مند شود و اکنون حرکت جدی به سمت مشوق های اقتصادی است.

خاندوزی با تقدیر از سرعت عمل سازمان مالیات گفت: باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت از تولیدکنندگان حمایت می کند، یادآوری کرد: دولت سیزدهم کاهش نرخ مالیاتی را اعمال کرد و نرخ را از ۲۵ به ۱۸ درصد رساند تا چرخه اقتصاد رونق یابد، در حوزه فعالان اقتصادی و در حمایت از موسسه های غیر انتفاعی هم چنین نگاهی دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان‌کرد: در دوران دولت سیزدهم درصدد افزایش حمایت ها هستینم تا فعالان اقتصادی کمک‌حال انجمن های خیریه باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر