وعده راحت تر شدن دریافت وام بانکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: متقاضیانی که در گذشته تسهیلات بانکی دریافت نکرده اند می‌توانند راحت‌تر وام دریافت کنند.

وعده راحت تر شدن دریافت وام بانکی

به گزارش مملکت آنلاین، مهران محرمیان گفت: مردمی که برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند، به دلیل این که در گذشته تسهیلاتی دریافت نکرده بودند، امتیاز اعتباری نیز از آن‌ها موجود نیست، اما در مدل جدید دریافت اعتبار بر مبنای دریافت تسهیلات نیست، در نتیجه پارامتر‌هایی که وارد سامانه پایگاه داده می‌شود بیشتر است، به نحوی که پوشش خیلی تکمیل تری به سامانه اعتبار سنجی فعلی خواهد داشت و از این بابت متقاضیان دریافت وام قادر خواهند بود بدون این که از قبل تسهیلاتی دریافت کرده باشند، بتوانند امتیاز اعتباری گرفته و راحت‌تر وام دریافت کنند.

محرمیان ادامه داد: کمبود اطلاعات که در پایگاه داده اعتبار سنجی وجود داشت، سریعا در حال رفع شدن است. شرکت اعتبار سنجی نیز در حال به روز رسانی مدل اعتباری خود است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این سوال که قرار بود ۸ بانک به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند بپیوندند، اما چرا تا کنون هیچ بانکی به این پنجره نپیوسته است، گفت: یک بانک به این پنجره پیوسته است و بانکی که به این پنجره پیوسته است، همان خدماتی را ارائه می‌دهد که بانک مرکزی از گذشته ارائه می‌داده است، مثلا بانک مرکزی چک‌های برگشتی افراد و یا کل حساب فرد در شبکه بانکی به چه مقدار است و یا چک‌هایی که به علت مسدود شدن برگشت خورده است را اعلام می‌کند و عین همین موارد را بانک‌ها برای خود اعلام می‌کنند، بنابراین پنجره واحد خدمات دولت هوشمند برای مردم ارزش افزوده‌ای ندارد.

محرمیان با اشاره به اینکه در کنار سامانه سمات سامانه‌های دیگری مانند پایگاه داده اعتبار سنجی است که می‌تواند به مردم در دریافت تسهیلات خرد کمک کند، اضافه کرد: ارزش افزوده زمانی به وجود می‌آید که بانک‌ها خدمت خاص خود را به مردم ارائه دهند. در حال حاضر این فضا فراهم نیست، مگر این که بانک‌ها به شبکه پرداخت ورود کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی عنوان کرد: ورود بانک‌ها به شبکه پرداخت نگرانی‌های امنیتی دارد و هر بانک برای خودش و در حوزه موبایل بانک و اینترنت بانک باید امنیت لازم را فراهم کند.

محرمیان با بیان اینکه در صورتیکه امضای الکترونیک به سامانه پنجره واحد اضافه شود آن وقت می‌توان در مورد پیوستن بانک‌ها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند صحبت کنیم، ابراز داشت: با وزیر ارتباطات در حال گفتگو هستیم تا خدماتی که برای مردم ارزش افزوده ایجاد می‌کند را دنبال کنیم و به محض این که این موضوع عملیاتی شود، سایر خدمات نیز انجام خواهد گرفت.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها هم گفت: دستورالعمل موضوع افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها در حال ورود به هیئت عامل بانک مرکزی است و پس از این که هیئت عامل بانک مرکزی آن را بررسی و تایید کرد، سقف برداشت از خود پرداز‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه در پایان هم درباره چک دیجیتال گفت: استقبال مردم به چک دیجیتال در حال افزایش است و تاکنون چک دیجیتال در بانک‌های پارسیان، تجارت، صادرات و آینده چهار بانک عملیاتی شده است به تدریج بانک‌های جدیدی به چک دیجیتال اضافه خواهند شد و در روز‌های اتی هم چک دیجیتال را برای اشخاص حقوقی راه اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر