موافقت مجلس با یک فوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح «ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از مدیریت مصرف سوخت» را تصویب کردند.

موافقت مجلس با یک فوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات

به گزارش مملکت‌آنلاین ، در جلسه علنی امروز مجلس طرح «ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از مدیریت مصرف سوخت» در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۹۳ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه، با دو فوریت این طرح مخادر لفت کردند.

در ادامه جلسه یک فوریت این طرح به رأی وکلای ملت گذاشته شد که نمایندگان با ۱۱۲ رأی موافق، ۴۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه، یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

احمد بیگدلی به عنوان طراح این طرح، اظهار داشت: مدیریت مصرف سوخت در جلسه سران قوا تائید شد و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: دغدغه ما عواقب پس از طرح مدیریت مصرف سوخت است چرا که همیشه عده‌ای منتظر سوءاستفاده و افزایش قیمت‌ها هستند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این طرح پیش‌بینی شده که هیئت وزیران میزان افزایش قیمت کالاهایی را که تحت تأثیر افزایش قیمت بنزین هستند، اعلام کنند.

در ادامه جلسه سید کاظم دلخوش در مخالفت با این طرح، گفت: در وهله اول لازم است بگویم که دولت درباره افزایش قیمت بنزین با مجلس مذاکره نکرد و مجلس دوبار به صورت استمزاجی در جلسات محرمانه، نظر مخالف خود را مطرح کرد.

وی افزود: خواهشم این است که مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان دولت بر نامه‌ریزی کرده و راهکارهایی را اتخاذ کنند تا مشکلاتی از حیث افزایش قیمت‌ها نداشته باشیم اما معتقدم که طرح مذکور پاسخگو و راهگشا نیست.

همچنین هادی قوامی در موافقت با این طرح، گفت: افزایش قیمت بنزین باعث شده که هم فقرا درآمد و رفاه عمومی‌شان کاهش یابد و هم بخشی از رفاه ثروتمندان تحت تأثیر قرار گیرد و در مجموع ما شاهد کاهش خالص رفاه همه مردم ایران هستیم.

وی با اشاره به یارانه بنزین که دولت به ۶۰ میلیون ایرانی می‌دهد، اظهار داشت: ما نمایندگان تماس‌های متعددی از روستاها و نقاط محروم داشته‌ایم مبنی بر اینکه بسیاری از مردم این یارانه‌ را دریافت نکرده‌اند و وزارت رفاه ناکارآمدی خود را در این زمینه نشان داد و دولت باید به صورت شفاف بگوید که ۶۰ میلیون نفری که این یارانه را دریافت می‌کنند، چه کسانی هستند؟

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر اعتراض‌های مردم پس از افزایش قیمت بنزین از نقاط محروم و حاشیه‌های شهر بود بنابراین ضرورت کنترل قیمت‌ها به بهانه افزایش قیمت بنزین، یک کار جهادی و شبانه‌روزی است و همه دستگاه‌ها باید مانع افزایش قیمت کالاها و سایر خدمات شوند.

مسعود پزشکیان پس از تصویب یک فوریت این طرح، گفت: لازم است کمیسیون مربوطه این طرح را با طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم ادغام کند و یک گزارش جهت بررسی در صحن علنی مجلس ارائه کند.

منبع: مهر

ارسال نظر