ارسال سومین محموله کمک‌های ایران به ترکیه

سومین محموله کمک‌های ایران برای کمک به زلزله زدگان ترکیه راهی این کشور شد.

ارسال سومین محموله کمک‌های ایران به ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم ارسال این محموله ها ، با اشاره به زلزله اخیر در سوریه و ترکیه و کمک های ایران به زلزله زدگان این دو کشور تصریح کرد:  در حادثه زلزله در  ترکیه و سوریه از همان روز اول نیروهای امداد، جستجو و نجات ما به همراه اقلام زیستی و کمک های بشردوستانه به ترکیه و سوریه اعزام شدند و امروز نیز بخشی دیگر از کمک های جمهوری اسلامی ایران در قالب سه فروند هواپیما به کمک نیروی هوایی ارتش به ترکیه اعزام می شوند .

وی با بیان اینکه به همراه این کمک ها  یک تیم ۵۰ نفره عملیاتی ، امداد و نجات و تعدادی پزشک نیز حضور دارند ،گفت:  من نیز برای ارزیابی و نظارت بر فعالیتهای تیم های اعزامی به  ترکیه به این کشور سفر می کنم.

 کولیوند با  تشریح بخش دیگر از  اقدامات تیم های ایرانی اعزامی به ترکیه برای کمک به زلزله زدگان ترکیه افزود:  تیم‌های ما توانسته اند با کمک دستگاه های زنده یاب و سگ های زنده‌یاب افرادی را زنده از زیر آوار نجات دهند ، همچنین بیمارستان سیار  در ترکیه و سوریه نیز  ایجاد کرده‌ایم و تیم های درمان ما در بیمارستان های منطقه مستقر هستند.

 وی با بیان اینکه تیم های جستجو و نجات ما در حال آوار برداری و رهاسازی اجساد هستند ، تصریح کرد : ما با جمعیت هلال احمر ترکیه هماهنگ هستیم و بر اساس نیازهای آنها اقلام زیستی و نیروها را اعزام می کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر در همین ارتباط گفت : نیروهای ما در سه شهر ترکیه برای کمک مستقر هستند و ما از روز اول به کمک زلزله زدگان ترکیه رفته ایم و تا زمانی که آنها اعلام نیاز کنند در کنار آنها خواهیم بود .

انتهای پیام/

ارسال نظر