در یک سال اخیر، ۱۷۷ هزار تن مرکبات صادر شده است

پیش‌بینی می‌شود امسال ۵.۶ میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود که از این میزان، حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن پرتقال است.

در یک سال اخیر، ۱۷۷ هزار تن مرکبات صادر شده است

به گزارش مملکت آنلاین، زهرا جلیلی‌مقدم مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید مرکبات در کشور حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال جاری برآورد می‌شود که از این میزان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن مربوط به پرتقال است.

جلیلی‌مقدم از صادرات ۱۵۰ هزار تن مرکبات در ۹ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان صادرات مرکبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش معنی‌دار و قابل توجهی داشته است.

به گفته وی در ۹ ماهه امسال ۱۰۷ هزار تن پرتقال، ۳۷ هزار تن نارنگی، ۵ هزار تن لیمو و با احتساب سایر مرکبات و در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرکبات به کشور‌های دیگر صادر شده که تاکنون حدود ۵۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهاد کشاورزی تاکید کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته حدود ۱۷۷ هزار تن مرکبات با ارزش تقریبی ۶۶ میلیون دلار صادر شد.

وی، دلیل رشد تولید مرکبات کشور را اجرایی کردن توصیه‌های فنی و مدیریت بهینه باغات توسط باغداران و کنترل بهنگام بیماری‌ها و آفات نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد.

جلیلی‌مقدم گفت: با توجه به وضعیت اعلامی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در برخی مناطق در روز‌های آتی باید اقدامات و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی سرمازدگی در باغات صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر