وزارت صمت: امسال ۱۰۰۰ واحد تولیدی راکد، احیا شده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: هزار واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک های صنعتی کشور امسال با حمایت های دولت و استفاده از توان بخش خصوصی احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

وزارت صمت: امسال ۱۰۰۰ واحد تولیدی راکد، احیا شده است

به گزارش مملکت آنلاین، علی رسولیان در حاشیه همایش ایجاد نیروگاه های خورشیدی در شهرک های صنعتی که در شهرک صنعتی کاسپین قزوبن برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر احیای واحدهای تولیدی راکد، ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت ۵۰ درصد به فعالیت می پردازند شناسایی شده که تلاش داریم تا با حمایت از آنها ظرفیت تولیدشان را افزایش دهیم.

این مسوول در ادامه به رویکرد جدید در زمینه تامین انرژی مورد نیاز صنایع اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر تامین زیرساخت به منظور جذب و استقرار سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، مشارکت در تامین و تولید انرژی برق است و در همین راستا در ایجاد ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه های بزرگ و کوچک مقیاس با وزارت نیرو همکاری می کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس توافق های انجام شده قرار شده شهرک های انرژی خورشیدی را در کشور ایجاد کرده و به شکل ۱۰ ساله در اختیار بخش خصوصی واگذار کنیم تا با صدور مجوزهای لازم در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه امکان تولید انرژی های تجدیدپذیر فراهم شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه برآورد می کنیم امکان ایجاد ۱۰۰ شهرک انرژی در کشور وجود داشته باشد، گفت: در جریان سفرهای رئیس جمهوری مجوزهایی برای ایجاد شهرک های انرژی صادر شده که نخستین مورد آن مربوط به قزوین است که امیدواریم در آینده نزدیک کلنگ عملیات اجرایی آنرا به زمین بزنیم.

این مسوول همچنین گفت: سقف سوله های واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی نیز مکان مناسبی برای تولید انرژی برق هستند به طوری که پنج هزار هکتار ظرفیت تولید انرژی های خورشیدی را دارند و برای صنایع متقاضی در این زمینه صدور مجوزها را آسان کرده و شرایط مناسبی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر