معاون وزیر صمت: ۴۰۰ گروه در حوزه واردات خودرو ثبت‌نام کردند

معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صمت گفت: ۴۰۰ گروه در حوزه واردات خودرو ثبت‌نام کردند.

معاون وزیر صمت: ۴۰۰ گروه در حوزه واردات خودرو ثبت‌نام کردند

به گزارش مملکت آنلاین، منوچهر منطقی در حاشیه بازدید از گروه خودرو سازی فرداموتورز که سوم دی‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه واردات خودرو ۴۰۰ گروه ثبت‌نام کردند و راه برای هرکسی که ادعا داشت می‌تواند پروسه واردات خودرو را انجام دهد بسته نبود.

وی تصریح کرد: از مجموعه‌های ثبت‌نامی حدود ۲۸ مورد مراحل لازم را طی کردند و این وارد کننده‌ها نیز باید خودروها را انتخاب می‌کردند و قرارداد می‌بستند و مجوزهای استاندارد و محیط زیست را می‌گرفتند و خدمات پس از فروش را ساماندهی می‌کردند که در نتیجه از این تعداد در نهایت ۷ وارد کننده به مرحله نهایی رسید.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: نمونه محصولات این واردکننده‌ها طبق برنامه‌ریزی در دی ماه می‌رسد و عرضه در بورس انجام می‌شود.

منطقی اضافه کرد: مصوبه واردات از شهریور داده شد و به دلیل ایرادات مجلس نهایتاً در آبان‌ماه مجوز صادر شد.

وی بیان کرد: فرآیند واردات و سفارش خودرو سه یا چهار ماه طول می‌کشد اما در این مدت تلاش شده که بتوانیم در زمان قول داده شده کار انجام شود.

معاون وزیر با اشاره به افزایش قیمت خودرو در کشور، افزود: برنامه دولت در این حوزه عرضه بیشتر بوده تا قیمت متعادل شود و قیمت واقعی قیمت بورس است.

منطقی ادامه داد: اینکه ده تا خودرو را با قیمت بالا عرضه می‌کنند و می‌گویند قیمت این بوده یک ملاک اشتباه است؛ ما دو مشکل در این حوزه داریم، یکی اینکه ‬یک سری بازار گردان داریم که همه را دنبال خود می‌کشند، دوم هم اینکه نسبت به کانال‌هایی که داریم کمتر توجه شده است.

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که یک عرضه را بیشتر کنیم و دوم اینکه کانال‌های تعیین قیمت را بیشتر مورد توجه مردم قرار دهیم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: همچنین یک بخش مهم برای کاهش قیمت خودرو مربوط به نرخ ارز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر