شهردار تهران: بارندگی امروز ما را غافلگیر نکرد / ۶۳۰ ون‌تاکسی در مسیر شماره‌گذاری و واگذاری

شهردار پایتخت با پرداختن به شرایط معابر شهر در بارندگی امروز گفت: در رابطه با ترافیک تهران غافلگیر نشدیم. این غافلگیری ما نیست، بلکه ظرفیت و اقتضاهایی است که در شهر وجود دارد و ریشه در گذشته دارد.

شهردار تهران: بارندگی امروز ما را غافلگیر نکرد / ۶۳۰ ون‌تاکسی در مسیر شماره‌گذاری و واگذاری

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین افتتاح ۸ پروژه شهری و رونمایی از سامانه «من شهردارم» در جمع خبرنگاران گفت: کارخانه سیمان ری، نخستین کارخانه سیمان ایران، در دی ماه ۱۳۱۲ افتتاح شد و تا سال ۱۳۶۰ طی چهار مرحله مختلف توسعه یافت و میزان تولید آن تا سقف ۶۰۰ تن در روز رسید که تا اواخر سال ۱۳۶۲ فعال بود تا اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۶۲ به دنبال گسترش شهر تهران و همچنین قدیمی شدن شیوه تولید و از رده خارج شدن دستگاه ها همراه با انتشار آلودگی، تولید واحدهای کارخانه متوقف و در نهایت در سال ۱۳۶۳ این مجموعه رسما تعطیل شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه موزه صنعت قابلیت بالایی دارد و تمام فضاهای کارخانه به فضاهای خلاق و نوآوری تبدیل می شود، بیان کرد: ما در مناطقی که ظرفیت بیشتری دارند از ظرفیت های دانشی و نخبگان حمایت می کنیم که تولیدات آنها می تواند در اداره شهر تهران به مدیریت شهری و در مجموع اقتصاد شهری کمک کند.

زاکانی در ادامه با اشاره به سامانه "من شهردارم" یادآور شد: رویکرد شورای ششم این بود که طرح ها را بر اساس نظر شهروندان جلو ببریم، به طوری که هم طرح های کوچک مقیاس داشته باشیم و هم طرح های فرامنطقه ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما طرح های محلی را فراموش نکرده ایم و هزاران طرح محلی که رضایت شهروندان را همراه دارد، در برنامه داریم.

زاکانی در ادامه گفت: ۲هزار طرح شناسایی شده که به اطلاع مردم می رسد تا مردم اولویت ها را مشخص کنند. اینکه مردم کدام طرح را در اولویت قرار دهند به مدت ۱۰ روز نظرسنجی می شود.

وی درباره پروژه های عمرانی که امروز در مناطق به بهره برداری رسید، افزود: در منطقه ۵ علاوه بر مخازن آب که امکانی ایجاد می کرد در دوران کم آبی بتوانند آب را ذخیره کنند، توسعه محلی در حوزه معابر هم داریم و در منطقه ۱۰ نیز پروژه مربوط به مخزن آب بود. در منطقه ۱۹ بیشتر کار معطوف به معابر بود. در منطقه ۲۰ نیز ۲ طرح افتتاح شد که یکی از آنها موزه سیمان بود.

شهردار تهران بیان کرد: یک بخشی از مجموعه سیمان ری موزه است که مردم بتوانند با این مجموعه آشنا شوند و ارتباط بیشتری پیدا کنند و بخش دوم محل استقرار کارخانه نوآوری و شرکت های دانش بنیان است که فعال می شوند و حاصل کارشان این است که بتوانیم در جهت اداره شهر استفاده کنیم.

وی با اشاره به ترافیک تهران همزمان با آغاز بارش باران و برف یادآور شد: در رابطه با ترافیک تهران غافلگیر نشدیم. 

زاکانی تاکید کرد: این غافلگیری ما نیست، بلکه ظرفیت و اقتضاهایی است که در شهر  وجود دارد که با یک بارش گره‌های ترافیکی ایجاد می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه در برخی از شب‌هایی که بارندگی سنگین و زیادی در شهر تهران وجود دارد، ۱۰ هزار نفر در خیابان ها کار می‌کنند، گفت: برای اینکه آبگرفتگی در سطح شهر نداشته باشیم نیروهای خدماتی در حال فعالیت هستند. 

زاکانی با بیان اینکه بارش باران و ایجاد ترافیک غافلگیری نیست، افزود: تا زمانی که ۶۶ درصد حمل و نقل با ماشین شخصی صورت گیرد و تنها ۳۴ درصد ترددها در شهر با حمل و نقل عمومی باشد، ترافیک وجود دارد و تا زمانی که این آمار برنگردد، ترافیک باقی می ماند. 

وی با بیان اینکه ما میراث دار یک مجموعه‌ قدیمی هستیم، اظهار کرد: مثلا در حوزه اتوبوسرانی ۱۷۵ اتوبوس وارد ناوگان شده اند یا ناوگان ون ما ۹۸ درصد سنی بالای ۱۵ سال است.

شهردار تهران بیان کرد: ما ۶۳۰ دستگاه ون را خریداری کردیم و اکنون در مسیر شماره‌گذاری و واگذاری است؛ در طول این مدت تمام تلاشمان این بوده که نگذاریم شهر به مشکل بربخورد تا زمانی که مشکل حمل و نقل عمومی را حل نکنیم این موارد اتفاق می افتد. ان شاالله دست به دست هم دهیم تا مشکل تهران حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر