آموزش‌ و پرورش ۱۰۱ هزار ملک شناسایی شده دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاه‌ها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است گفت: درجه‌بندی اردوگاه‌ها نیز شروع شده است.

آموزش‌ و پرورش ۱۰۱ هزار ملک شناسایی شده دارد

به گزارش مملکت آنلاین، اصغر باقرزاده در گردهمایی رؤسای اردوگاه‌های دانش آموزی کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه ضرورت دارد اردوگاه ها به موقعیت‌های یادگیری تبدیل شوند چرا که ظرفیت بالایی برای این مهم دارند گفت: در مواردی که افراد توانستند برنامه ویژه‌ای برای یادگیری تدارک ببینند، تاثیر بی بدیلی بر روی بچه‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان علاقه فراوانی به یادگیری دارند و از سویی بسیار علاقه‌مند هستند تا در اردوگاه‌ها حاضر شده و در برنامه‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌هایی شامل برنامه‌ها و محتواها فراهم شود اظهار کرد: بهترین و مهم ترین گام، فعال سازی اردوگاه‌ها و دومین گام، تامین نیروی انسانی و مربیان ماهر و زبده است. سومین گام نیز ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی مسئولان اردوگاه هاست.

باقرزاده ادامه داد: مهم ترین رکن فعال سازی اردوگاه‌ها، مدیر اردوگاه است. عامل دیگر انگیزه‌سازی است. باید مدیران مدارس، اولیاء و مراکز مختلف، به برگزاری اردوها علاقه‌مند باشند و درباره این امر باید همفکری شود.

وی انگیزه سازی برای جلب مشارکت اولیاء و دیگر نهادها را از دیگر موضوعات مهم برای فعال‌سازی اردوگاه‌ها برشمرد و با اشاره به لزوم تسهیل امور اردویی جهت انگیزه سازی برگزاری اردوها گفت: همکاری و هماهنگی اردوگاه ها باهمدیگر و ایجاد یک شبکه منسجم مورد تاکید است. سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاه‌ها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است.

باقرزاده افزود: وقتی مدیری می خواهد اردو برگزار کند باید به راحتی بهترین مربی را با بهترین شرایط مهیا کند، این سامانه کمک می کند اطلاعات برگزاری اردوها به راحتی در اختیار قرار بگیرد. از ثبت نام دانش آموز تا انتخاب امکانات و منوی خدمات در این سامانه وجود دارد تا مرحله آمارگیری و گزارش گیری برای مدیران که طی چند روز آینده رسماً رونمایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درجه بندی اردوگاه ها گفت: این کار اکنون شروع شده است. در حوزه مدیریت اردوگاه ها سعی داریم درآمد اردوگاه ها صرف آبادسازی خود اردوگاه ها شود. موضوع نیروی انسانی و تکمیل کادر نیروی انسانی، مشارکت و مولدسازی اردوگاه ها، طراحی و ارائه الگوهای بازی ها و برنامه های پرورشی و فرهنگی در اردوگاه‌ها در این گردهمایی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

باقرزاده افزود: اردوگاه‌های دانش آموزی کشور با برنامه تحولی که دیده شده باید میزبان میلیون‌ها دانش آموز در سال باشد.

منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه در نظام آموزشی ما اردوهای دانش آموزی و مکان برگزاری اردوها یعنی اردوگاه‌ها، بستر اجرای فعالیت‌های اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی به عنوان یک ضرورت مطرح هستند گفت: اردوها با اهداف مختلفی برگزار می شوند؛ اردوهای آموزش محور و تقویت روش‌های یاددهی- یادگیری در نظام آموزشی طرفدار زیادی دارند، اردوی کشف استعداد در حوزه‌های مختلف، اردوهای کاربرد علوم در جهت کاربست آموزش‌های نظری، اردوهای مهارتی و امداد نجات همچنین اردوهای خانواده محور و ... از جمله اردوها هستند.

وی افزود: چرا اولیا، مدیران مدارس، مربیان و دانش آموزان به دیده تردید به اردوها نگاه می کنند؟ پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد اگر فعالیتی مبتنی بر یک هدف و چارچوب مشخص تعریف شود، همچنان نقش اردو و فعالیت های اردویی و سپس اردوگاه‌ها می تواند یک نقش اثرگذار در حوزه تربیت و رشد کودکان و نوجوانان این مرزوبوم داشته باشد.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ ملک شناسایی شده در سطح کشور دارد گفت: هزینه حق التحریر دفترخانه انتفال اسناد ۲۱.۵ میلیارد تومان شده است و ارزش منطقه‌ای آنها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. این املاک سرمایه ملی هستند. چرا باید گسست بین نسلی ایجاد شود و نباید فرصت گفت وگو با نسل جدید را فراهم کنیم؟ چرا آموزش مقدم بر تربیت شده است؟ مگر طبق آموزه های اسلامی تربیت مقدم بر تعلیم نیست؟.

انتهای پیام/

ارسال نظر