تولید فولاد در ایران ۸.۵ درصد افزایش یافت

انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد: در حالی که تولید فولاد جهان در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی ۳.۷ درصد کاهش داشته است، ایران توانسته با افزایش ۸.۵ درصدی، نزدیک به ۲۸ میلیون تن فولاد در این مدت تولید کند.

تولید فولاد در ایران ۸.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد ۸.۵ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی خبر داد.

تولید فولاد ایران که در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام شده بود؛ در مدت مشابه امسال به ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

رشد ۸.۵ درصدی تولید فولاد ایران از ابتدای ۲۰۲۲ و با وجود تحریم‌ها علیه ایران در حالی است که کل تولید فولاد جهان در این دوره ۳.۷ درصد افت داشته و در میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان تنها ایران و هند بوده‌اند که در این دوره با رشد تولید مواجه شده‌اند و تولید ۸ کشور دیگر از جمله آمریکا کاهش داشته است.

تولید فولاد آمریکا در ۱۱ ماهه امسال ۵.۵ درصد کاهش داشته و به ۷۴.۴ میلیون تن رسیده است.

چین با تولید ۹۳۵ هزار تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در ماه‌های ژانویه تا نوامبر امسال بوده است. تولید فولاد چین در این دوره ۱.۴ درصد کاهش داشته است. هند با تولید ۱۱۴.۲ میلیون تنی و ژاپن با ۸۲.۳ میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار داشته‌اند.

بر اساس این گزارش کل فولاد تولیدی در جهان طی ۱۱ ماهه امسال بالغ بر ۱۶۹۱ میلیون تن برآورد شده است.

ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲.۹ میلیون تن فولاد تولید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳.۹ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر