ترافیک پرحجم در ۳ محور مواصلاتی/ بارش برف و باران در جاده‌های ۷ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های هفت استان کشور خبر داد.

ترافیک پرحجم در ۳ محور مواصلاتی/ بارش برف و باران در جاده‌های ۷ استان

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور، در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده امام زاده طاهر و مهرشهر و حدفاصل محمد شهر تا پل فردیس نیمه سنگین است. همچنین وضعیت مشابه در آزادراه تهران – کرج - قزوین حدفاصل گرمدره تا پل کلاک و محدوده مهرشهر و  طول محور  تهران – شهریار گزارش شده است. 

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت:‌ گزارش‌های دریافتی حاکی از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام و کرمانشاه است. در برخی از محورهای استان اصفهان ، چهار محال و بختیاری ، لرستان ، مرکزی و همدان نیز بارش برف گزارش شده است. در شرایط زمستانی لازم است که رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیرچرخ نیز به همراه داشته باشند. پربودن باک خودرو در آغاز سفر و همراه داشتن موادغذایی کافی و لباس گرم نیز از دیگر مواردی است که برای سفر در ایام زمستان توصیه می‌شود.

شیرانی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف و باران در ۱۰ استان کشور گفت: از امروز تا روز شنبه احتمال بارش برف و باران در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، همدان و کرمانشاه وجود دارد و از این رو لازم است که رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کرده و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز فاصله طولی مناسب را نیز با خودروی مقابل خود حفظ کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای ممنوعیت یا محدودیت تردد نیز گفت:‌ محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه - تویسرکان، لاسم - ارجمند،  وازک - بلده،  سروآباد – پاوه و سی‌سخت - پادنا نیز تا اطلاع‌بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر