بازسازی ۱۴۰۰ اتوبوس در تهران تا پایان سال

دستیار ویژه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: تا پایان امسال ۸۰۰ دستگاه اتوبوس ملکی (دوکابین) و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین خصوصی در تهران بازسازی خواهد شد.

بازسازی ۱۴۰۰ اتوبوس در تهران تا پایان سال

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی علیزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز اورهال و بهسازی اتوبوس‌های دو کابین سامانه ۵ اتوبوسرانی، گفت: بخشی از نگهداری، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌های ناوگان و تحت پوشش، شبانه و روزانه انجام می‌شود. بخش حفظ و نگهداری، چکاپ و سرریز روغن نیز یکی دیگر از اقدامات مراکز اتوبوسرانی است.

دستیار ویژه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن اشاره به وجود ۶ سامانه اتوبوسرانی در شهر تهران، عنوان‌ کرد: اورهال اتوبوس‌ها در سه سطح انجام می‌شود. بخش خصوصی بابت یارانه‌ای که دریافت کرده‌اند اتوبوس‌های تک کابین خصوصی را بازسازی می‌کنند.

علیزاده درباره آمار بازسازی اتوبوس‌ها، توضیح داد: تا پایان امسال ۸۰۰ دستگاه اتوبوس ملکی (دوکابین) و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین خصوصی بازسازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از شهریور امسال بازسازی و بهسازی‌ها آغاز شده، گفت: از شهریور تا مهر امسال ۵۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ملکی (۲۴۳ ملکی) بازسازی و بهسازی شد. براساس بررسی اولیه و تهیه چک لیست، اورهال و بازسازی‌ اتوبوس‌ها در سه سطح انجام می‌شود.

دستیار ویژه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شرکت واحد اتوبوسرانی در توضیح سطوح بازسازی و بهسازی اتوبوس‌ها، بیان کرد: سطح یک شامل اورهال کل اتوبوس نظیر موتور و ‌گیربکس است. سطح دو شامل اتاق و بدنه و … و سطح سه شامل بدنه داخلی، صندلی، روشنایی و … است.

به گفته علیزاده، اگر اتوبوس نیاز به قطعه جدیدی داشته باشد تعمیرات بیشتر از ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید اما در غیر این صورت همان روز انجام می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: از ۶ سامانه موجود در شهرداری، یک سامانه ویژه جانبازان و معلولان است.

خبرنگاران طی این تور، از سه مرکز اورهال و بازسازی اتوبوس‌های عمومی (ملکی شهرداری تهران)، خصوصی و شرکت شهاب خودرو بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر