معاون توسعه وزارت بهداشت: مدیران نظام سلامت نگاه تحولی داشته باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیران باید همواره نگاه تحولی داشته باشند.

معاون توسعه وزارت بهداشت: مدیران نظام سلامت نگاه تحولی داشته باشند

به گزارش مملکت آنلاین، دکتر بهروز رحیمی ضمن بیان این مطلب در جلسه ارتقای بهره وری افزود: با وجود تمام زحماتی که در بخش های مختلف اعم از بهداشت، درمان و توسعه کشیده می شود، حوزه آموزش نقش اساسی در همه حوزه های سلامت دارد.

وی افزود: آموزش مختص دانشجویان نیست، بلکه تمام کارمندان نظام سلامت و مردم ایران را در بر می گیرد و چنین نگاهی به آموزش موجب تغییر و تحول نیز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: حوزه سلامت بسیار بزرگتر از فضاهای سازمانی و بوروکراتیک است و باید سعی کنیم در لایه های مختلف این سیستم تفاوت نظام سلامت را با سایر حوزه ها شناسایی و درک کنیم.

رحیمی افزود: دلیل تفاوت حوزه سلامت با سایر حوزه ها این است که این حوزه با سبک و کیفیت زندگی، شغل، باورها و نیز فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم در ارتباط است.

وی ادامه داد: بنابراین باید سعی کنیم آسیب های این سیستم را شناسایی کنیم، چرا که سیستم بزرگ نگهداری دشوارتری خواهد داشت و ما باید کوچکترین نقیصه ها را بزرگ بشماریم و در جهت رفع آنها سریع تر اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: سازمان ها دقیقا از جایی آسیب می بینند که احساس می کنند نقاط قوت شان است؛ چرا که به نقطه ضعف های خود پی برده اند و نقاط قوت را به حال خود می گذارند.

رحیمی ادامه داد: تغییر زمانی اتفاق می افتد که باور داشته باشیم باید تغییر کنیم و تغییر با تکرار محقق می شود، تکرار هم با آموزش و با زبان ساده باید اتفاق افتد. باید سعی کنیم تغییرها را از مسائل کوچک و پیش پا افتاده آغاز کنیم و این روحیه را در خود پرورش دهیم. نباید به موضوعات تحولی کلیشه ای توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید همواره نگاه تحولی داشته باشند، تصریح کرد: در نگاه تحولی نباید کلیشه ای فکر کنیم و به عنوان مدیران ارشد این حوزه، باید بتوانیم الگویی از تحول در مجموعه نظام سلامت باشیم و چنانچه در نظام سلامت یا دانشگاه ها نگاه متفات تری داشته باشیم، یقینا سبک زندگی و مدیریت مردم نیز تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر