وزیر نفت: مصرف سوخت مازوت در تهران نداریم

وزیر نفت خبر داد که ظرفیت تولید نفت سبک ۲۰۰ هزار بشکه در کشور افزایش پیدا کرده است.

وزیر نفت: مصرف سوخت مازوت در تهران نداریم

به گزارش مملکت آنلاین، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با افزایش قیمت انرژی برای مصرف کنندگان، گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی برای مشترکینی که سقف الگوی مصرف را رعایت کنند، نخواهیم داشت و افزایش قیمت مصرف بر اساس آنچه که در دولت مصوب شده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ بر آن تاکید شده مشمول مشترکینی است که سقف الگو را رعایت نمی‌کنند و هر چه این افزایش بیشتر باشد مشترکین پر مصرف باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در پاییز سال جاری گاز رسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر بوده و این نشان می‌دهد که به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شده است، گفت: در حقیقت در پاییز مصرف نفت کوره و گازوئیل نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

اوجی ادامه داد: خوشبختانه در استان تهران در هیچکدام از نیروگاه‌ها و صنایع هیچ مصرف نفت کوره و مازوت در امسال و همچنین سال گذشته نداشتیم.

وزیر نفت همچنین با بیان اینکه در حال حاضر در کانال تولید سه میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: ظرفیت تولید نفت سبک نیز در کشور با ابتکارات همکاران ما در شرکت ملی نفت و پژوهشگاه نفت افزایش پیدا کرده است و این ظرفیت به روزانه به ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر