پیشرفت ۳۲ درصدی جهاد آبرسانی روستایی

رئیس مرکز جهاد آبرسانی گفت: درحال حاضر طرح جهاد آبرسانی ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا فاز اول ۱۰ هزار روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند و پس از اجرای فاز دوم طرح سطح برخورداری روستایی از آب شرب به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

پیشرفت ۳۲ درصدی جهاد آبرسانی روستایی

به گزارش مملکت آنلاین، میثم جعفرزاده با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان پیشرفت طرح جهاد آبرسانی مطلوب است، اظهار کرد: در برخی از استان ها میزان پیشرفت حتی به بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد نیز رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در استان های البرز، زنجان، بوشهر، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد شرایط پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: تا انتهای سال در بعضی از استانها فاز اول طرح جهاد آبرسانی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی افزود: توافق اولیه آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا بود که در موافقتنامه درج شد اما در تفاهم نامه نهایی ۱۰ هزار روستا هدف قرار گرفت، برآورد این است که در فاز دوم نیز بتوانیم پروژه آبرسانی را در ۱۰ هزار روستای دیگر عملیاتی کنیم.

جعفرزاده با بیان اینکه هدف نهایی این است که با اتمام این دو فاز سطح برخورداری آب روستایی را به بالای ۹۰ درصد افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار روستا مدنظر است و پس از اتمام عملیات آن به سراغ ۱۰ هزار روستای دیگر خواهیم رفت و بعد از آن می توانیم به هدف نهایی دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه سطح برخورداری در شرایط فعلی متفاوت است، گفت: اکنون به طور میانگین آن بیش از ۷۰درصد است و با اجرای کامل طرح به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گفته رئیس مرکز جهاد آبرسانی طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که تا پایان دولت این طرح به طور کامل اجرایی شود، تمرکز ما روی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

جعفرزاده با اشاره به چهار شاخص آبرسانی در روستاها گفت: یک روستا فاقد است، یعنی هیچ منبع آبی برای آن وجود ندارد، برخی روستا ها مشکل کمی و برخی مشکل کیفی دارند، برخی روستاها نیز با مشکل فرسودگی شبکه بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد مواجه هستند، الویت بندی بر این اساس صورت می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر