سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا:

نوآوری، تکمیل زنجیره ارزش و هم‌افزایی درون‌گروهی یکی از سیاست‌های کلیدی شستا است

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا گفت: به منظور ارتقای هم‌‍افزایی در بین شرکت‌های تابعه شستا، تکمیل زنجیره ارزش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه درون‌گروهی یکی از سیاست‌های کلیدی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی می‌باشد.

نوآوری، تکمیل زنجیره ارزش و هم‌افزایی درون‌گروهی یکی از سیاست‌های کلیدی شستا است

به گزارش مملکت آنلاین، محمدرضا حمیدی سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش­‌بنیان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، از شرکت کارخانجات پارس الکتریک بازدید به عمل آورند.

‌محمدرضا حمیدی سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌­بنیان شستا در حاشیه این بازدید گفت: معاونت نوآوری و اقتصاد دانش­‌بنیان رسالت خود را بر تحقق شعار سال و سیاست­‌های کلی برنامه پنج‌­ساله هفتم توسعه در راستای تولید نوآورانه، فناورانه و دانش‌­بنیان‌ با تاکید بر بهره­‌وری عوامل تولید در سطح هلدینگ‌­ها و شرکت‌­های تابعه شستا قرار داده است. از همین­‌رو این معاونت با رویکردی ستادی، وظیفه حمایت، هدایت، نظارت، جریان­‌سازی و تسهیل­‌گری را در جهت تبلور هرچه بیشتر علم و دانایی در فرایند تولید در سطح شرکت‌­ها برای خود تعریف کرده است.

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش­‌بنیان شستا اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف و دغدغه‌­های معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌­بنیان، بهره‌­مندی از ظرفیت­‌های درون­‌گروهی در مجموعه شستا در راستای ارتقاء بهره­‌وری و تولید فناورانه به منظور بهبود چشم­اندازه‌ای سودآوری می­باشد. لذا هم‌­افزایی بین مجموعه­‌های تحت مدیریت شستا جزء سیاست‌های کلیدی شستا می­باشد که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور مدیرعامل هلدینگ خدمات ارتباطی رایتل در این بازدید گفت: از مدیرعامل هلدینگ خدمات ارتباطی رایتل درخواست کردیم که بازدیدی از مجموعه پارس داشته باشند تا امکان همکاری­‌های دوجانبه و هم‌­افزا فراهم گردد. این همکاری به سود هر دو مجموعه خواهد بود. رایتل به بازارسازی برای پارس می­پردازد و پارس نیز برای رایتل ارزش افزوده ایجاد می­کند. لذا این رابطه یک رابطه برد-برد می­باشد. تلاش می‌کنیم با حسن نیت موجود در این دو شرکت، از موقعیت به وجود آمده در حوزه تحول دیجیتال و نسل پنج فناوری اطلاعات بهره برده و این شرکت‌ها از توانایی‌­های یکدیگر در این زمینه استفاده نماید.

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش­‌بنیان شستا تصریح کرد: توسعه و تقویت ساخت ایران قطعات، مواد و تجهیزات مورد استفاده در شرکت‌های تولیدی شستا یکی دیگر از سیاست‌های کلیدی ما است که با احصاء اقلام وارداتی در تلاشیم با بهره‌‌مندی از ظرفیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان کشور، تراز تجاری شستا را بهبود دهیم. 

رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در این بازدید گفت: کسب و کارهای امروزی در شرایطی کار می­‌کنند که تغییرات محیطی و تکنولوژیکی به سرعت در حال اتفاق افتادن است و غفلت از آن به معنی حذف از بازارهای داخلی و خارجی می­باشد.

وی افزود: باید نیازمندی­‌های روز بازار را شناخت و متناسب با آن تصمیم هوشمندانه و عمل خردمندانه اتخاذ نمود. دنیا به سرعت در حال گذار از نسل چهار به نسل پنجم فناوری اطلاعات می­باشد. تحول دیجیتال به سرعت در حال وقوع است. در نسل سه و چهار فناوری اطلاعات، ایران به لحاظ زمانی اختلاف زیادی با تحولات روز دنیا داشت و با گذر زمان بسیار، به این نسل­‌ها دست یافت، اما امروز کشورمان از تحولات دیجیتال نسل پنج عقب نیست و قادر است خود را به آن برساند.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل تشریح کرد: در نسل پنج، اینترنت اشیا مطرح می­شود و با دنیایی مواجه خواهیم بود که همه‌­چیز بهم متصل خواهد بود و به راحتی می­توان بین انسان و اشیا ارتباط برقرار کرد. در این نسل از فناوری، دیتا و اطلاعات از اهمیت بالایی در خلق ارزش  برخوردار است.

وی افزود: در اقتصاد امروز، دیتا حرف اول را می­زند و به عنوان چاه نفت آن را می­شناسند که قادر است ثروت‌­آفرینی نماید. لذا رایتل و پارس الکتریک می­توانند در بهره­‌مندی از ظرفیت­‌های بالقوه موجود در نسل 5 فناوری اطلاعات، همکاری­‌های قابل ملاحظه­ ای در جهت ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا داشته باشند. رایتل این امکان را دارد از اینترنت اشیا در تلویزیون­‌های پارس استفاده نماید و این در شرایطی است که تاکنون سایر برندهای موجود در بازار از چنین قابلیتی بهره‌­مند نبوده­‌اند.

راعی مدیرعامل شرکت پارس الکتریک در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر رشد تولید و فروش مقداری سال 1401 نسبت به سال­‌های گذشته اضافه کرد که ظرفیت و فرصت­‌های بالقوه زیادی در راستای مولدسازی دارایی­‌ها و ارتقاء چشم اندازه‌ای سودآوری در پیش شرکت پارس با همکاری شستا و رایتل و شرکت‌های دانش بنیان فراهم است.

وی تشریح کرد: برند پارس برندی با سابقه، معتبر و نام‌­آشنا هست که همواره از گذشته تاکنون از محبوبیت بالایی در بین خانواده‌­های ایرانی برخوردار بوده است. منتهی در سال­‌های اخیر بدلیل برخی عوامل داخلی و خارجی این برند سهم خود را از بازار داخلی و مزیت رقابتی خود را در برابر رقبا از دست داده است. تیم مدیریتی جدید درصدد این است که برند پارس مجدد احیا گردد و بتواند سهم بازاری خود را بازیابی نماید. لازمه این امر ایجاد مزیت رقابتی در برابر سایر رقبا می­‌باشد که در سال جاری نیز دستاوردهای چشمگیری در این حوزه حاصل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر