تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می‌شود

رئیس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می‌شود.

تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، سجاد نیک پور، امروز(۲۲ آذر) در حاشیه برگزاری همایش منطقه ای هیات امنای موقوفات در کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور بیش از  یک و نیم میلیون رقبه موقوفه داریم که ۹۹۶ هزار رقبه آن متصرفی منفعتی بوده که در وقفنامه آنها اداره شان به اوقاف سپرده شده و مابقی غیرمتصرفی منفعتی بوده و اداره آنها به دست متولی است.

نیک‌پور افزود: بیشترین رقبات کشور به ترتیب به استان‌های مازندران، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس اختصاص دارند. 

رئیس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در موقوفات کشور، گفت: تاکنون بیش از 70 درصد املاک وقفی کشور تثبیت مالکیت شده و برای آنها سند تگ برگی دریافت شده است.

نیک پور با بیان اینکه کار سند دار کردن کمتر از 30 درصد رقبات کشور باقی مانده، تصریح کرد: تا پایان سال آینده همه رقبات موقوفات کشور سنددار خواهند شد.

 وی سپس با بیان اینکه تا سال 1398 کمتر از 30 درصد املاک وقفی کشور سند مالکیت داشتند، گفت: از سال 1398 طی تفاهم‌نامه‌ای که سازمان اوقاف با سازمان ثبت اسناد منعقد کرد، فرآیند سنددار کردن املاک وقفی کشور سرعت گرفت.

نیک پور حفظ و حراست از اصل موقوفات و تثبیت مالکیت و اخد سند تک برگی را از مهمترین  ماموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: در این طرح، تثبیت مالکیت املاک و اراضی وقفی در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار دارد که اجرای آن موجب افزایش بهره‌وری موقوفات و کاهش آمار دعاوی حقوقی می‌شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه حدود چهار درصد املاک وقفی استان کرمانشاه تاکنون سنددار نشده اند، گفت: پیش بینی می‌شود فرآیند سنددار کردن این موقوفات در استان کرمانشاه تا پایان امسال به اتمام برسد.

 انتهای پیام/

ارسال نظر