لزوم تغییر رویکرد در مدیریت شرکت‌های وابسته به صندوق فولاد کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد در مدیریت شرکت‌های وابسته به صندوق فولاد گفت: ادامه وضعیت مدیریتی در شرکت‌های وابسته به فولاد در کرمان امکان پذیر نیست.

لزوم تغییر رویکرد در مدیریت شرکت‌های وابسته به صندوق فولاد کشور

به گزارش مملکت آنلاین، دکترمحمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با مدیرعامل صندوق فولاد از حضور وی در کمیسیون اقتصادی تشکر کرد و افزود: همانند گذشته آماده حمایت و پشتیبانی از این صندوق به منظور کمک به مجموعه بازنشستگان صندوق فولاد هستیم.

وی افزود: امیدواریم در دولت جدید با تغییرات مدیریتی ظرفیت همکاری بیشتری در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان فولاد و خدمات بیمه این قشر فراهم شود.

پورابراهیمی با بیان وضعیت شرکت های وابسته به صندوق فولاد در کرمان اظهار کرد: وضعیت این شرکت ها در کرمان مطلوب نیست به طوری که وضعیت برخی از آنها مانند زغالسنگ نگرانی ایجاد کرده و ادامه این مسیر به صلاح استان و صندوق نیست.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: ضعف مدیریت و عدم تصمیم صحیح و کارشناسی برای حل مشکلات در حوزه تولید و سودآوری با توجه به نیاز منطقه و نیازهای داخلی کشور و همچنین امکان ظرفیت های صادراتی یکی از چالش های اساسی مطرح شده در مورد شرکت زغالسنگ است.

وی تاکید کرد: مشکلات شرکت زغالسنگ به حدی رسیده که نه تنها نمی تواند تعهدات خود را نسبت به بخش خصوصی ایفا کند بلکه مجدد در پرداخت تعهداتش نسبت به کارگران زحمتکش این شرکت نیز دچار مشکل شده که باید برای آن چاره ای جدی و سریع اندیشیده شود.

پورابراهیمی گفت: در زمینه شرکت زغالسنگ همزمان با اقداماتی که باید در مجموعه شرکت و صندوق اتفاق بیفتد موضوع افزایش تولید، فروش و سودآوری شرکت و اقداماتی است که در وزارت صمت باید صورت بگیرد که به زودی نشست مشترک با وزیر صمت در کرمان را برای این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: موضوع واردات زغال به کشور به شدت تاثیر منفی بر شرکت های زغالسنگ داخل ایران دارد و سالی حدود ۹۰۰ میلیون دلار برآورد می شود که خیانت بزرگ شرکت های واردکننده به تولیدکنندگان داخلی است که وزارت صمت باید سریع جلوی این مهم را با وضع تعرفه وارداتی بگیرد.

وی گفت: موضوع اصلی ما در کنار وضع جلوگیری از واردات به منظور رونق تولید شرکت های داخلی موضوع امکان صادرات است که وزارت صمت باید سیاست های خود را در این زمینه لحاظ کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مکانیزه شدن معادن زغالسنگ بر اساس منابع در اختیار دولت از طریق تسهیلات بلندمدت با نرخ پایین نیاز اصلی واحدها برای افزایش تولید و به ویژه تامین ایمنی جان کارگران مظلومی است که در اعماق زمین کار می کنند.

وی خواستار برگزاری نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزیر صمت شد و گفت: اما به دلیل ضرورت درخواست ما این است گروهی از تهران به کرمان اعزام شوند، موضوع شرکت زغالسنگ به صورت ویژه پیگیری شود و مشکل شرکت های دیگر مانند اسفندقه با نمایندگان مربوطه در دستور کار قرار گیرد و راهکاری اجرایی برای خروج از وضعیت فعلی اتخاذ شود.

 بنابراین گزارش، در این نشست موضوعات مربوط به لزوم برنامه ریزی صحیح صندوق فولاد در راستای کمک به ذی نفعان این صندوق در زمینه پرداخت حقوق بر اساس بودجه سالانه صندوق به بیش از ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان این صندوق در کشور و همچنین مسائل مربوط به خدمات بیمه ای بازنشستگان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر