سرلشکر باقری: نتیجه تجاوز به کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به کشور نا امید و ترسان هستند، ملت ما را با فشار اقتصادی روبه رو کردند.

سرلشکر باقری: نتیجه تجاوز به کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود

به گزارش مملکت‌آنلاین، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در دوران دفاع مقدس دو وضعیت وجود داشت، در سمت دشمن ما کشوری قرار داشت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام توان ارتش خود را جمع کرد و با تمام قوا به ما حمله کرد، این حمله آنچنان طراحی و برنامه ریزی شده بود که اگر برابر روال جنگ‌های جهان پیش می‌رفت کشورمان باید ظرف چند روز یا چند هفته سقوط می‌کرد یا حتی در معرض تجزیه قرار می‌گرفت.

او افزود: کشور مهاجم و متجاوز برخوردار از پول بی پایان کشور‌های عرب منطقه بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ملت ایران توانست توسط نیرو‌های مسلح خود صحنه را کاملا تغییر دهد و دشمن را متوقف و از کشور بیرون کند و نهایتا دفاع مقدس را با سربلندی خاتمه داد.

سرلشکر باقری گفت: مردم عراق جنگ ۸ ساله را برای خود دوران خفت و خواری می‌دانند و این قابل قیاس با نگاه مردم جمهوری اسلامی به دفاع مقدس نیست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دفاع مقدس گنجیده بی نظیری است که باید اکتشاف و برای فرهنگ سازی از آن استفاده شود، دفاع مقدس دانشگاه بزرگی بود و در ابعاد گوناگون نتایجی را برای ملت ایران فراهم آورد.

او تاکید کرد: مشکلات ما در دوران دفاع مقدس با هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور قابل مقایسه نیست، اما حاکمان و مردم ما توانستند از این مشکلات عبور کنند. برکات دفاع مقدس پا برجاست اگر بازدارندگی دفاعی اکنون وجود دارد ریشه آن به دفاع مقدس بر میگردد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: در دشمنی دشمنان نه تنها تغییری حاصل نشده است بلکه این دشمنی تشدید شده است، اما اگر تهاجمی به کشور صورت نمی‌گیرد دلیل آن تجربه تاریخی است که در ذهن دشمن باقی مانده است.

او اضافه کرد: اگر ملت سوریه در مقابل با تهاجم تروریست‌ها ۸ سال مقاومت و کشورشان را آزاد کردند و اگر کشور عراق با تروریست‌ها جنگیدند از دفاع مقدس ایران الگو گرفتند، اگر لبنان امروز روی آرامش می‌بینید به برکت محور مقاومت است که اسرائیل را به بازدارندگی رسانده است.

سرلشکر باقری تاکید کرد: اگر مردم یمن با دست خالی ۴ و نیم سال در برابر تجاوز وحشیانه عربستان و امارات ایستادگی کردند و امروز به جایی رسیدند که از رزمنده‌ای که حتی یک تفنگ ساده برای نبرد در درست نداشت به سلاح‌های دست پیدا کرده که هواپیما‌های راهبردی دشمنانش را ساقط می‌کند و در هزار کیلومتری مرزهایش مراکز نفتی دشمنش را مورد اثابت قرار می‌دهد، از برکات دفاع مقدس است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: امروز که دشمنان ما از تجاوز مستقیم نظامی به کشور نا امید و ترسان هستند، ملت ما را با فشار، جنگ و تروریسم اقتصادی روبه رو کردند که تنها راه عبور از این گردنه تاسی از دفاع مقدس است، اگر ما با وحدت و یکپارچگی در مسیر آرمانهایمان و منافع ملی دست در دست هم داشته باشیم به راحتی از این مشکل عبور می‌کنیم.

سرلشکر باقری تاکید کرد: به دشمنان خود بار‌ها اعلام کردیم که اگر نیت، اراده یا اقدام به تجاوز به کشورمان انجام بگیرد با قاطعیت در مقابل آن می‌ایستیم و همان رفتاری که با پهپاد متجاوز و شناور متخلف انگلیسی در کنار ناو انگلیسی انجام گرفت،  با آنها هم همان واکنش صورت می‌گیرد چراکه نتیجه تهاجم به کشور انهدام و اسارت خواهد بود.

او ادامه داد: به کشور‌های همسایه اعلام می‌کنیم که با هیچ کدام از شما دشمنی نداریم، کشور‌های اسلامی هستند که راه را گم کردند باید به اسلام برگردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر