امضای خواهرخواندگی کرمان با شهری در ارمنستان

شهردار آرماویر کشور ارمنستان با استاندار کرمان طی امضایی خواهر خواندگی بین کرمان و آرماویر را اعلام کردند.

امضای خواهرخواندگی کرمان با شهری در ارمنستان

به گزارش مملکت آنلاین، استاندار کرمان در این دیدار ضمن خوش آمد به شهردار آرماویر کشور ارمنستان  گفت:مباحث مشترک همکاری در سطح کلان کشور با سفر نخست وزیر کشور ارمنستان در حال انجام است و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

او افزود: خواهر خواندگی بین شهر آرماویر و استان کرمان برای انجام همکاری ها انجام شد.

استاندار کرمان بیان کرد: کرمان در حوزه اقتصادی ظرفیت‌های بسیاری خوبی دارد ما در حوزه معادن در زمینه مس رتبه ۵ جهان را داریم وسالانه ۷ میلیون تن فولاد  تولید می کنیم.

او با اعلام اینکه در حوزه کشاورزی سه بخش مهم داریم که هرکدام صادراتی و شهرت جهانی دارند که شامل پسته، خرما و محصولات خارج از فصل جنوب استان است که به کشور ارمنستان هم صادر می‌شود بیان کرد: استان ما در حوزه میراث‌فرهنگی صنایع ، میراث گردشگری متنوعی دارد.

دیوید خداتیان شهردار آرماویر ارمنستان هم با تشکر از مهمان نوازی کرمانی ها گفت: اولین ملاقات و بازدید من در کرمان انجام شد وامیدواریم همکاری‌های خوبی در آینده داشته باشیم.

او با اشاره به این که  آرماویر با پایتخت ارمنستان ۴۰ کیلومتر فاصله دارد و فعالیت مردم منطقه کشاورزی است گفت:برای اعلام خواهر خواندگی کرمان و آرماویر از خیلی وقت پیش برنامه داشتیم که به علت کرونا محقق نشد اما خوشحالم که این اتفاق افتاد تا همکاری ها بیشتر شود.

شهردار ارماویر افزود: ما در حال حاضر با کمک سرمایه‌های ایرانی باغ‌های پسته و بادام پرورش می‌دهیم و سرمایه گذاران ایرانی فضای امنی در ارمنستان دارند.

او گفت: ۲ واحد‌های اقتصادی بزرگ در شهر ما در زمینه تولید محصولات کشاورزی و بسته بندی خشکبار فعالیت دارد و یک واحد دیگر در صنعت و متالوژی فعال است  که  قسمت اعظم کار را ایرانی‌ها انجام می دهند.

او افزود: ایرانی‌های حاضر در کشورما خیلی راضی هستند و مهدکودک و مدارس خود را دارند و اعتقاد راسخ من این است توسعه همکاری دو کشور بستر خوبی برای رابطه منطقه‌ای ایجاد کرده است.

شعرباف شهردار کرمان هم در این دیدار با اظهار امیدواری از همکاری و تفاهم کرمان و آرماویر گفت:در این سفر غیر از امضا خواهر خواندگی دیداری با اعضای اتاق بازرگانی و بازدید‌هایی برای همکاری‌های فنی  صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر