صادرات ۷.۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از بوشهر

استاندار بوشهر از صادرات ۷.۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از استان بوشهر در نیمه نخست امسال خبر داد.

صادرات ۷.۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از بوشهر

به گزارش مملکت آنلاین، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه ۲۷ مهر در نشست با مدیران استاندارد استان بوشهر با اشاره به اهمیت تدوین سند راهبری مدیریت کیفیت صادرات اظهار کرد: بوشهر بعد از تهران و خوزستان سومین اقتصاد ایران است و اقتصاد استان بوشهر صادرات‌محور است، به همین دلیل تدوین سند راهبردی مدیریت کیفیت صادرات ضروری است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: اکنون ۲۲ واحد پتروشیمی فعال داریم و ۲۰ واحد نیز در دست ساخت است که قطعا ظرفیت محصولات با تکمیل این واحدها افزایش چشمگیری دارد.

استاندار بوشهر با انتقاد از خاک فروشی تولیدات پتروشیمی ابراز داشت: مواد تولیدی پتروشیمی را خام‌فروشی می‌کنیم که باید این رویه اصلاح شود.

وی گفت: در شش ماه اول امسال، استان بوشهر بیش از ۷.۶ میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی داشته و تا پایان امسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه روابط گسترده صادراتی و وارداتی با قطر داریم اضافه کرد: تا سه ماه پیش روزانه ۵۰ کامیون سردخانه‌دار مواد غذایی به قطر صادر می‌کردیم و اکنون بخاطر نیاز بالای قطر در جام جهانی، روزانه ۱۰۰ کامیون سردخانه دار از دیر به قطر صادر می‌کنیم.

وی یادآور شد: کشور ترکیه به دلیل سرعت بالای صادرات از دیر به قطر، محصولات خود را از طریق دیر به بندر الرویس قطر صادر می‌کند که نقش موثری در رونق اقتصادی استان دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مدیریت نظارت بر صادرات از اساسی‌ترین ماموریت‌های استاندارد است که باید با جدیت انجام شود.

محمدی زاده تاکید کرد: اساسی‌ترین موضوعاتی که استان در حوزه استاندارد با آن مواجه است را باید احصا کرده و ضمن شناسایی ضعف‌ها و قوت‌ها، در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر