آتش سوزی تالاب انزلی مهار شد

حریقی که از بامداد جمعه بر جان نیزارهای تالاب انزلی در منطقه چراغ پشتان این شهرستان افتاده بود با کمک ۳ بالگردهای آبپاش و دستگاههای خدمات رسان آتش نشانی نیمه مهار شد .

آتش سوزی تالاب انزلی مهار شد

به گزارش مملکت آنلاین، مهار آتش در این منطقه که به علت عدم دسترسی به محل آتش سوزی با مشکل مواجه بود با ایجاد آتش بر توسط دستگاههای خدمات رسان و نیروهای مستقر در محل آتش سوزی و بالگردهای آبپاشی که از سایر استانها توسط مدیریت بحران کشور تامین د تا حدی انجام و آتش در این منطقه روبه خاموشی گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان آخرین وضعیت این حریق را تشریح و از پایان عملیات اطفاء حریق در تالاب انزلی خبرداد و افزود : آتش تقریبا مهار شده اما عملیات اطفاء در نقاطی که دود مشاهده می شود ادامه خواهد داشت.

امیر مرادی اضافه کرد: عملیات اطفاء از زمین با ایجاد آتش بر و از طریق هوا توسط ۲ بالگرد سپاه اعزامی از مدیریت بحران کشور و یک بالگرد هلال احمر استان مجهز به سبد آبپاش مدیریت بحران گیلان انجام شده است.

وی ادامه داد : در عملیات هوایی هریک از خلبانان این سه بالگرد با ۱۰ مورد آبگیری توانستند عملیات اطفا حریق را در مناطق دور از دسترس انجام دهند.

وی گفت: در صورت لزوم عملیات اطفاء هوایی صبح شنبه توسط بالگردهای آبپاش ادامه می یابد و خط آتش بر جدیدی ایجاد خواهد شد تا آتش در اسرع وقت مهار شود.

مرادی اضافه کرد : برای مهار این آتش سازمان های آتش نشانی شهرداری انزلی، بنادر و دریانوردی گیلان و منطقه آزاد انزلی تیم مجهزی از منابع طبیعی و محیط زیست، نیروهای سپاه و بسیج و هلال احمر شهرستان در منطقه حضور داشتند.

وی از تلاش های صورت گرفته برای بازگشایی مسیر دسترسی به محل آتش سوزی تقدیر کرد و گفت : این تلاشها موجب شد آتش نشانان بتوانند شعله های آتش را پیش از رسیدن بالگردهای آبپاش مهار کنند و بالگردها نیز مناطق دور از دسترس را آبپاشی کنند.

مرادی گفت : نیروهای محیط زیست در منطقه حضور خواهند داشت تا مناطقی که دود بلند می شود را با استفاده از کوله پشتی های مجهز خاموش کنند.    

تالاب انزلی در ۲۰ ساعت گذشته  

دومین حریق بزرگ سال جاری در تالاب انزلی بامداد جمعه از قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شد.

با اعلام گزارش آتش سوزی از ساعات اولیه ستاد بحران شهرستان بندرانزلی در محل حضور یافت.

در آغاز وسعت آتش ۲ هکتار از اراضی تالابی را درگیر کرده بود اما با وزش باد دامنه آن گسترش یافت و تا بعد از ظهر حدود ۴۰ هکتار از تالاب بین المللی انزلی را در کام خود فرو برد.

با وسعت دامنه آتش سوزی استاندار گیلان و ستاد مدیریت بحران استان از ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان اطفاء هوایی کشور درخواست بالگرد آبپاش کردند که این بالگردها حدود ساعت ۱۶ در فرودگاه گیلان آبگیری کردند.

به گفته اعضای ستاد بحران استان تجهیزات استانی برای مهار آتش در تالاب انزلی فراهم بود اما راه دسترسی به منطقه وجود نداشت که با کمک نیروهای مستقر در محل آتش سوزی آتش بر ایجاد شد و دستگاههای خدمات رسان و متولیان تالاب توانستند به محل آتش سوزی دسترسی یابند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر