دریافت اعتبارات لازم برای تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل بزرگراه کربلا در سفر رئیس جمهور به این استان اخذ شد.

دریافت اعتبارات لازم برای تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه

به گزارش مملکت آنلاین، مهرداد آهکی با بیان اینکه کلنگ زنی عملیات احداث بزرگراه کربلا طی سنوات گذشته بوده است، اظهار کرد: پروژه بزرگراه کربلا ۱۲۵ کیلومتر طول دارد و به عنوان یک اولویت مهم در سفر اخیر رئیس جمهور با جدیت دنبال شد که خوشبختانه اعتبار لازم برای تکمیل آن اخذ شد.

وی اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه‌های حوزه راه‌های این استان در نظر گرفته شد، افزود: ۳۰ سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه کربلا می‌گذرد اما همچنان بخش‌هایی از مهمترین کریدور زیارتی، تجارتی و گردشگری که ایران را به کربلا، بغداد و سلیمانیه متصل می‌کند، ناتمام باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: حوزه راه‌های استان با توجه به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر راه کربلا و شهرهای مهم بغداد و سلیمانیه که یک موقعیت ممتاز تاریخی و بی‌نظیر است، نیازمند توجه ویژه‌ای است.

آهکی بیان کرد: طی چند سال اخیر نسبت به تکمیل این بزرگراه کلیدی و توسعه آفرین کوتاه شده و همین کوتاهی‌ها موجب عقب افتادگی تدریجی کرمانشاه از روند پرشتاب توسعه بزرگراه‌های مبادلاتی در غرب کشور شده است.

وی گفت: تکمیل زیرساخت‌های این بزرگراه علاوه بر حفظ جایگاه مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور، موجب تسهیل در روند صادرات کالا به بخش عربی کشور عراق و اقلیم کردستان و نیز ورود و خروج کاروان‌های زیارتی و گردشگری از مرزهای خسروی و پرویزخان می‌شود که رونق اقتصادی این استان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر