رئیس جمهور در اجتماع آحاد مردم بم:

اجرای عدالت بر مبنای سند آمایش سرزمینی مهم‌ترین ماموریت دولت است

رئیس جمهور در اجتماع مردم بم، اجرای عدالت بر مبنای سند آمایش سرزمینی را مهم‌ترین ماموریت دولت برشمرد و بر بهره‌گیری از نخبگان بومی در همه استانها، از جمله استان کرمان تاکید کرد.

اجرای عدالت بر مبنای سند آمایش سرزمینی مهم‌ترین ماموریت دولت است

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در اجتماع مردم بم، با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران این شهرستان، گفت: شهرستان بم را به رشادت، شجاعت، مقاومت و شهدای عالیقدر این منطقه می‌شناسیم و این شهر همواره به عنوان بعنوان یکی از نمادهای سوگواری برای وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کشور شناخته شده است.
رئیس جمهور با اشاره به زلزله بم و مشکلات آن برای مردم منطقه، از صبوری، تحمل و بردباری مردم بم در آن مصیبت بزرگ تمجید کرد و با قدردانی از تلاش مردم برای از نو ساختن شهر بم، تصریح کرد: تحمل سختی‌های زلزله کار ساده‌ای نبود اما با وجود آن سختی‌ها، اقدامات مهمی پس از زلزله بم در ساخت صنایع و فعال‌سازی تولید در این منطقه انجام شد که بسیار ارزشمند و پرثمر بود.
رئیسی با بیان اینکه بم منطقه‌ای کشاورزی و مولد در کشور است، خاطرنشان کرد: نخل‌های بم زبانزد همه است و همه مردم ایران محصولات کشاورزی این شهرستان را به عنوان محصولاتی ممتاز می‌شناسند.
رئیسی با تاکید بر اینکه امروز یکی از محورهای فعالیت‌های دولت ایجاد رونق در تولید است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند امسال سال، تولید، اشتغال‌آفرینی و کار دانش‌بنیان است و بحمدالله در بم برای تولید گام‌های خوبی برداشته است. وظیفه دولت حمایت از تولید است و حتماً از تولیدکنندگان بویژه نخل‌داران حمایت جدی صورت خواهد گرفت.
رئیسی با بیان اینکه باورمان این است که کارها باید به دست مردم انجام گیرد، افزود: حمایت از بخش خصوصی، ضامن توسعه نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور است. دولت اهتمام جدی دارد که با توانمندسازی بخش‌ خصوصی و بخش‌های مردمی اقتصاد، بویژه در حوزه کشاورزی، گام‌های موثری در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد و رونق اقتصاد ملی بردارد.
رئیس جمهور تاکید کرد: معتقدیم باید از تصدی‌گری دولت کاسته و به نقش مردم و بخش خصوصی افزوده شود. نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است و دولتمردان باید این نقش را ایفا کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی موثرتر و فعال‌تر به مردم این منطقه، خطاب به مدیران دولتی گفت: امروز جوانان تحصیلکرده کم نیستند و لذا استفاده از این ظرفیت و نیروهای بومی در هر استان اولویت دارد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای عدالت را یک تکلیف برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت تمام مأموریت خود را اجرای عدالت قرار داده ‌است. در بودجه ۱۴۰۱ محور توزیع ظرفیت‌های کشور اجرای عدالت است و مستند ما در اجرای عدالت سند آمایش سرزمینی است.
رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با عذرخواهی از مردم مناطق مختلف استان کرمان که نتوانسته بود در میان آن‌ها حضور پیدا کند، تصریح کرد: آقای استاندار، فرمانداران و تمام مدیران استانی با جدیت درخواست‌های مردم و نامه‌ها را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر