ماهانه، ۳ جانباز شیمیایی در کشور به فیض شهادت نائل می‌شوند

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی گفت: حدود سه نفر از جانبازان شیمیایی کشور ماهانه بر اثر عارضه های شیمیایی به مقام شهادت نائل می شوند.

ماهانه، ۳ جانباز شیمیایی در کشور به فیض شهادت نائل می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین، سید کمال لوح موسوی در حاشیه آئین روز جهانی مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی در مشهد افزود: بیش از۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم که ۶۸ هزار نفر این افراد در بنیاد شهید دارای پرونده هستند و از این تعداد نیز ۱۷ هزار جانباز دارای عوارض شیمیایی متوسط و شدید هستند.

وی ادامه داد: تمرکز این نهاد بر خدمت رسانی به ۱۷ هزار جانباز شیمیایی دارای عوارض است و به همین منظور سالانه حدود ۲۰۰ نفر از این جانبازان در آئین روز جهانی سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی از سوی این سازمان تجلیل می شوند.

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی گفت: در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ مصدوم شیمیایی با عارضه شدید در کشور داشتیم که درسال جاری این رقم به ۵۰۰ نفر رسیده است که نشان دهنده فوت و یا شهادت خیل عظیم جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان و مجروحان شیمیایی به جامانده از هشت سال دفاع مقدس است.  

موسوی افزود: رفتار ۲ گانه غرب در برخورد با آسیب دیدگان سلاح های شیمیایی در ایران را محکوم می کنیم و مبارزه با اشاعه این سلاح ها در هر جای جهان را خواستار هستیم.

وی اضافه کرد: خیل انبوه جانبازان شیمیایی، سند مظلومیت ایران در مقابل رفتارهای دوگانه غرب در خصوص سلاح های کشتار جمعی و حقوق بشر است.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم حضور یافت و ضمن خیرمقدم به جانبازان شیمیایی به بیان کرامات حضرت رضا(ع) و امام جواد(ع) پرداخت.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: جانبازان شیمیایی تابلوها و بلندگوهای رسا در دعوت جامعه به مبارزه با استکبار هستید که وجود و نفس با برکت آنها رسوا کننده تمدن غربی است که سلاح شیمیایی را برای کشتار  جمعی انسانها در اختیار صدام قرار می دهد و بعد داد از حقوق بشر می زند.

وی اضافه کرد: آیا همین کشور آلمان از قصد صدام برای استفاده از این سلاح ها در جریان جنگ تحمیلی خبر نداشت؟ تاریخ و تمدن غرب بر جنایت و نسل کشی استوار است و جنگ های جهانی و جنایات استعماری اروپایی ها در آفریقا سند این ادعاست اما اکنون همین کشورها با ظاهری آراسته و پوششی مخملین سخن از حقوق بشر می زنند.

در این همایش از خانواده شهیدان شیمیایی بربری، فیض اردکانی، فرهانی، سقرلو، رست، کاوه، پای خسته، قایینی، شکری و دوستدار و جانبازان شیمیایی علی جلالی فرهانی، محمد باقرزاده، علی صلاحی، علی حسنی، قاسم حسنی، آخرتی، سید اسماعیل حسینی و آزاده سرافراز شیمیایی نعمت حسنی با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.  

در این همایش ۲۳۰ جانباز شیمیایی در اردویی سه روزه شرکت کردند که برگزاری همایش، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و برگزاری کارگروه های تخصصی از جمله برنامه های آن بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر