لاشه یک پلنگ در باغملک خوزستان پیدا شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک با اشاره به پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در مناطق کوهستانی این شهرستان، گفت: علت مرگ این پلنگ با توجه به تجزیه بخشی از بدن، هنوز به طور قطعی مشخص نشده اما احتمال شکار توسط شکارچیان وجود دارد.

لاشه یک پلنگ در باغملک خوزستان پیدا شد

به گزارش مملکت آنلاین، سید سعید موسوی گفت: لاشه یک قلاده پلنگ ۲ روز پیش توسط چند کوهنورد در منطقه «تنگاب منگار» از توابع بخش صیدون باغملک پیدا و گزارش آن به اداره حفاظت محیط زیست ارائه شد.

وی افزود: دیروز به محل اعلام شده رفتیم و در نهایت امروز موفق شدیم لاشه این پلنگ را در منطقه پیدا کنیم.

موسوی اضافه کرد: طبق بررسی‌ها این پلنگ نر و بالغ بود که قسمت بالای بدنش تجزیه شده، بنابراین به نظر می‌رسد حدود یک هفته پیش تلف شده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تجزیه بخشی از بدن این پلنگ، علت مرگ آن به طور قطعی مشخص نیست اما بر اساس تجربه، احتمال می‌دهیم توسط شکارچیان یا بهره‌برداران محلی، شکار یا کشته شده باشد.

موسوی اظهار داشت: تحقیقات محلی از طریق شوراها و دهیاران برای شناسایی شکارچیان احتمالی انجام شده اما فعلا بی‌نتیجه بوده که در روزهای آینده این مساله پیگیری خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک همچنین گفت: پلنگ جزو گونه‌های ارزشمند منطقه است که از نظر حفاظتی در خطر انقراض قرار دارد.

وی افزود: تنگاب منگار منطقه کوهستانی و صعب‌العبور و یکی از زیستگاه‌های پلنگ است اما جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به شمار نمی‌آید.

موسوی اظهار داشت: شهرستان باغملک فاقد منطقه حفاظت شده است، اما در تلاش هستیم که زیستگاه‌های گونه‌های ارزشمند را جزو مناطق حفاظت شده ثبت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر