مهلت پرداخت عوارض ساختمانی در تهران تمدید شد

به گفته رئیس شورای شهر تهران، مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی تا پایان خرداد تمدید شد.

مهلت پرداخت عوارض ساختمانی در تهران تمدید شد

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی چمران  رییس شورای شهر در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روز سوم خرداد را در پیش داریم که روز فتح خرمشهر است و با برنامه‌هایی توام خواهد بود و جشن پیروزی خرمشهر را خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: همانطور که می‌دانید طرح دو فوریتی در ارتباط با اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی را داشتیم که این دوفوریت تصویب شده و مقرر شده بود، افرادی که فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی از ۲۱ اسفندماه تا ۲۸ اسفندماه برای آن‌ها قبض صادر شده است فرصت دارند تا این عوارض را پرداخت کنند.
 چمران با بیان اینکه یک اصل مهم از این دو فوریت باقی مانده بود، گفت: امروز وارد اصل این موضوع خواهیم شد، یک پیشنهاد از این دو فوریت باقی مانده است که تا پایان خردادماه برای پرداخت این عوارض فرصت داده شود تا مردم بتوانند پرداختهای خودشان را طبق قانون داشته باشند.
چمران تصریح کرد: پیشنهادی را هم کمیسیون برنامه و بودجه داده است که البته برای الان نیست و برای یک هفته و ده روز قبل است و براساس پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه این مهلت تا ۱۸ خردادماه پیشنهاد شده است. با توجه به اینکه امروز اول خرداد است و ما این دو فوریت را تصویب کنیم، ۱۵ روز دیگر اجرایی می‌شود و تا ۱۸ خرداد فرصتی برای کسی نمی‌ماند و بنابراین پیشنهاد تا آخر خردادماه منطقی‌تر است پرداخت شود.
وی درباره پرداخت یکجای این عوارض گفت: پرداخت این عوارض به صورت یک‌جا معنی ندارد بنابراین همه می‌توانند از این فرصت و از تقسیط استفاده کنند و اگر نقدی پرداخت کنند می‌توانند از تخفیف ۲۲ درصدی نیز استفاده کند. در برنامه امروز هم‌اندیشی هم پیشنهاد شده است که پرداخت به صورت یکجا نباشد.
رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد پرداخت عوارض تا آخر خردادماه است اما فکر می‌کنم در این مدت هم باز عده‌ای نتوانند بپردازند و پیشنهاد می‌دهم به شهردار تهران اجازه داده شود در صورت صلاحدید اگر بخواهد آن را ۱۵ روز دیگر تمدید کند و نیاز به مجوز جداگانه نداشته باشد و با همین مجوز بتواند آن را ۱۵ روز دیگر تمدید کند و افرادی که جامانده‌اند آن را پرداخت کنند.
چمران خاطرنشان کرد: تا آخر خردادماه براساس قانون همه بیایند و بپردازند و در صورت صلاحدید شهردار تهران اگر عده زیادی جامانده‌اند و درخواست بیشتری بود یک مهلت ۱۵ روزه از سوی شهردار برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
در ادامه این جلسه پیشنهاد اول برای تمدید تا پایان خردادماه رای گیری شد و ۲۰ رای مثبت به تصویب رسید.همچنین پیشنهاد دوم اجازه به شهردار برای تمدید ۱۵ روزه این مهلت پرداخت نیز رای‌گیری و با ۲۰ رای تصویب شد. عوارض تا پایان خرداد ماه موافقت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر