یزد میزبان سفر استانی این هفته رئیس جمهور

استاندار یزد گفت: حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی جمعه این هفته به استان یزد سفر می‌کند.

یزد میزبان سفر استانی این هفته رئیس جمهور

به گزارش مملکت آنلاین، مهران فاطمی استاندار یزد در تشریح این خبر گفت: این سفر پرخیر و برکت در روز جمعه ۲۶ آذرماه با رویکرد جدید دولت سیزدهم انجام می‌شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور پرداخت و اظهارداشت: یکی از بخش های این سفر، دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف جامعه با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی است که در این دیدار نمایندگان اقشار مختلف حوزه های علم و فناوری، محرومین، اقتصاد، بانوان و گردشگری؛ پیام خود را به رئیس جمهور منتقل می‌کنند.

استاندار یزد یکی از برنامه های این سفر را برگزاری شورای اداری استان به ریاست رئیس جمهور عنوان و خاطرنشان کرد: در این نشست از طرفی نماینده ولی فقیه در استان یزد، شخص استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مسائل استان، اولویت ها، دغدغه ها و مشکلات را بیان می کنند و از طرف دیگر وزرا که به عنوان نمایندگان دولت که در طول روز به شهرستان ها سفر کرده اند به ارائه گزارش از شهرستان ها می پردارند و در نهایت رئیس جمهور، مصوباتی را که از قبل بررسی های کارشناسی روی آن ها انجام شده و نکاتی که در این جلسه مطرح شده را در قالب مصوبات سفر جمع بندی و ارائه خواهند کرد.

فاطمی ادامه داد: متعاقب نشست شورای اداری، نشست مطبوعاتی سفر رئیس جمهور برگزار و دستاوردها و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه وزرا در متن مردم شهرستان ها حاضر شده و در شورای اداری هر یک از شهرستان ها شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان، بازدید از چند پروژه، حضور در شورای اداری و برپایی میز خدمت و پاسخگویی به مردم از جمله برنامه های سفر وزرا به شهرستان ها خواهد بود.

استاندار یزد در ادامه به تبیین نحوه ارتباط مردم با بدنه دولت از طریق سامانه ۱۱۱و حذف نامه های مکتوب مردمی پرداخت و اظهارداشت: این سامانه راحت ترین و سریع الوصول ترین راهکار انتقال مطالبات، درخواست ها و نظرهای مردم است لذا عموم مردم استان می توانند مطالبات خود را با سامانه ۱۱۱ در میان بگذارند.

فاطمی با بیان اینکه سامانه ۱۱۱ از صبح فردا؛ پنجشنبه ۲۵ آذرماه به صورت ویژه آماده دریافت مطالبات، نظرات و پیشنهادات مردم شریف استان است، گفت: تمام موارد عنوان شده به صورت دقیق پیگیری شده و در چارچوب ضوابط قانونی و ظرفیت های موجود پاسخ داده می شود.

وی همچنین به حضور معاونین وزرا در ادارات و نهادهای استان یزد اشاره و تصریح کرد: در ادارات مختلف استان میز خدمت با حضور مسئولین کشوری آن اداره، تشکیل و به مسائل و مطالبات مردم رسیدگی می‌شود.

استاندار یزد به برنامه سفر وزرا به شهرستان های استان اشاره و خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر میراث فرهنگی به شهرستان‌های یزد و اشکذر، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های ابرکوه و مهریز، وزیر بهداشت و معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‌های خاتم و مروست، وزیر اقتصاد و معاون امور معدنی وزیر صمت به شهرستان‌های بافق و بهاباد، وزیر راه و شهرسازی به شهرستان میبد، وزیر نیرو به شهرستان تفت و وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز به شهرستان اردکان سفر‌ می‌کند.

فاطمی در ادامه به طرح ها و پروژه های سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان دارای سه ویژگی برخورداری از ردیف بودجه ای، پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ و دارای قابلیت بهره برداری تا پایان سال ۱۴۰۲ هستند و بنای دولت بر تعریف پروژه های جدید نبوده است.

وی در بخش پایانی سخنانش اختصاص روزهای جمعه به سفرهای استانی را به عنوان یکی از رویکردهای جدید دولت سیزدهم یادکرد و افزود: از دیگر رویکردهای جدید این دولت می توان به بازدیدهای سرزده و بررسی‌های دقیق و کارشناسی مسائل استان ها، رویکرد شدیدا مردمی سفرها و ارتباط با مردم علاوه بر گزارش های موجود و نیز پیگیری ویژه و با دقت بالای تمام مطالبات مردم نام برد که این نگاه می‌تواند سرعت قطار توسعه و پیشرفت استان را به طور مضاعفی افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر