خسارت ۱۶۷ میلیارد تومانی طوفانبه سواحل سیستان و بلوچستان

طوفان‌ حاره‌ای ۱۶۷ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شیلات سواحل مکران خسارت وارد کرد.

خسارت ۱۶۷ میلیارد تومانی طوفانبه سواحل سیستان و بلوچستان

به گزارش مملکت آنلاین،  عطاالله رئیسی، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای شاهین حدود ۱۶۷ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شیلات سواحل مکران(شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد) خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت وارده به حوزه شیلات در شبکه برق رسانی به اسکله‌های صیادی، جاده دسترسی، موج‌شکن و دیوار حفاظتی و حوضچه‌های اسکله‌های صیادی در شهرستان‌های کنارک، دشتیاری، چابهار و زرآباد است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع به جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

رئیسی گفت: در طوفان شاهین موج شکن پسابندر هم آسیب دیده و به ترمیم نیاز دارد و همچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و به دیوار محافظتی نیاز است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: تعداد بیش از ۲۰ قایق به خاطر بارش و پر شدن آب داخل حوضچه غرق شده و نیاز به یک دستگاه جرثقیل بوم بلند برای نجات و بیرون کشیدن آنهاست.

رئیسی افزود: تعداد ۳۰ قایق شکسته و لنج‌های صدمه دیده ۱۲ فروند در اثر طوفان بوده و تقاضای اعتبار جهت راه اندازی اطفا حریق و ایمنی در بنادر صیادی استان هستیم.

وی گفت: در طوفان شاهین پنج صیاد مفقود شده بود که پیکر دو نفر از آنان تا کنون پیدا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر