شهر "سهند" نخستین دریافت کننده نشان شهر سالم در ایران

سهند، شهری جدید در استان آذربایجان شرقی، نشان "شهر سالم", تحت عنوان برنامه شهرهای سالم سازمان جهانی بهداشت را به طور رسمی دریافت کرد.

شهر "سهند" نخستین دریافت کننده نشان شهر سالم در ایران

به گزارش مملکت آنلاین،  با حضور احمد المنظری مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی، به صورت ویدیوکنفرانس توسط جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران  به وزارت بهداشت، درمان و آموزش و در نهایت فرماندار اسکو تقدیم شد.

در این مراسم رسمی که در محل ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، وزیر بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران سعید نمکی، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران سید جعفر حسین، احمد المنظری، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، و مقامات محلی سهند حضور داشتند و سخنرانی هایی را ارائه دادند.

دریافت این نشان، دستاورد مهمی برای ایران و برنامه شهرهای سالم سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه است، زیرا ایران نخستین کشور در این منطقه است که از زمان شروع اجرای آزمایشی این برنامه در سال ۱۹۹۱ در سه محله تهران، به چنین عنوانی دست یافته است.

ایران در زمره کشورهایی است که بیشترین شمار شهرهای ثبت شده را در شبکه شهرهای سالم منطقه ثبت کرده اند. درحال حاضر، ۲۲ شهر ایرانی در این شبکه ثبت شده اند.

سهند نخستین شهر از این مجموعه است که سازمان جهانی بهداشت اخیراً آن را ارزیابی کرده و نشان شهر سالم را به مدت سه سال دریافت کرده است.

گفتنی است،  ۶ شهر ایران که به عنوان شهر سالم در سازمان جهانی بهداشت ثبت شده، ۳ شهر سهند، جلفا و مراغه در استان آذربایجان شرقی، اردکان در استان یزد، کاشان در استان اصفهان و گرمی در استان اردبیل است. شهر سهند اولین شهر سالم ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت است و اقدامات لازم برای دریافت گواهی برای سایر شهرها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر