تعداد مراکز واکسیناسیون تجمعی در تهران به ۹۷ رسید

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بحران در تهران، امروز ضمن بازدید از مراکز‌ واکسیناسیون تجمیعی خودرویی و غیرخودرویی که به همت سازمان اورژانس تجهیز و راه اندازی شده بود، پایگاه واکسیناسیون شهید بروجردی در منطقه ۴ پایتخت را نیز افتتاح کرد.

تعداد مراکز واکسیناسیون تجمعی در تهران به ۹۷ رسید

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا زالی طی بازدید از مرکز اورژانس تهران و مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در نزدیکی ساختمان اورژانس تهران، در جریان روند واکسیناسیون قرار گرفت و از تجهیز و راه اندازی ۱۷ مرکز واکسیناسیون تجمیعی به همت سازمان اورژانس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شش مرکز از ۱۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون، خودرویی است، ادامه داد: این اقدام توسط اورژانس کشور بسیار راهگشا خواهد بود چراکه نیروهای اورژانس، از چابکترین و با دقت ترین نیروها، به ویژه در روزهای بحرانی هستند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، تصریح کرد: به پیشنهاد دکتر کولیوند رییس اورژانس کشور و دکتر صابریان، رییس اورژانس‌ تهران، برای مدیریت ازدحام در برخی مراکز واکسیناسیون، طی تماس با پایگاه های اورژانس، نیروها به مراکز اعزام و اقدامات لازم را انجام می دهند. این تصمیم از ۴۸ ساعت گذشته اجرایی شده است.

زالی در خصوص موقعیت جغرافیایی این ۱۷ مرکز واکسیناسیون، عنوان کرد: مکان این مراکز به گونه ای انتخاب شد که خلا موجود در مناطق استان تهران از بین برود. مراکز‌ی که امروز افتتاح می شوند نیز در غرب، شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است. در صورت استمرار بهره گیری از این ظرفیت و تجربه موفق، نیروهای اورژانس آمادگی توسعه مراکز این مراکز را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از تزریق مجموع یک میلیون و ۷۹۰ هزار  دز  واکسن در استان تهران خبر داد و گفت: حدود ۶۰۰ هزار دز آن تزریق دوم بوده است. تاکنون به طور متوسط در تهران روزانه ۴۵ هزار تا ۶۵ هزار دز واکسن تزریق می شود که ۱۰ تا ۱۵ درصد سهم ملی را شامل می شود، اما در روزهای آینده این روند شتاب بیشتری می گیرد.

وی از افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون به ۹۷ مورد خبر داد و اظهار کرد: به مدت دو هفته به دلیل عدم تامین واکسن مورد نیاز، واکسیناسیون به تعویق افتاد، اما اکنون این اقدام با سرعت بیشتری صورت می گیرد که البته در آینده نزدیک تاثیرچندانی روی رنگ بندی وضعیت شیوع بیماری ندارد، چراکه واکسن ها دو هفته پس از تزریق نوبت دوم واکسن اثربخشی خواهند داشت. می توان گفت هر زمان تعداد مراجعات به کمتر از ۱۰ هزار نفر در تهران برسد، نشان از اثربخشی واکسیناسون دارد.

به گفته زالی در ۲۴ ساعت گذشته، هشت هزار و ۹۰۰ مورد مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی پایتخت صورت گرفته که ۱۸۰ مورد در بخش مراقبت ویژه بستری و ۹۰۰ مورد نیز ترخیص شدند که البته هنوز تراز ترخیص نسبت به میزان بستری منفی است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، ادامه داد: نسبت به موج سوم و چهارم به نظر می رسد با میزان مرگ و میر پایین تری مواجه هستیم که این به دلیل رفتار سوش دلتا یا حتی تاثیر واکسیناسیون است، چراکه گروه های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و ۳۰ سال تا ۴۰ سال بیشترین میزان بستری را تشکیل می دهند.

 زالی از اولویت قرار دادن انتخاب محل واکسیناسیون توسط افراد در سامانه متمرکز نوبت دهی خبر داد و گفت: روز به روز این شرایط بهتر خواهد شد و مردم می توانند به مرکزی در نزدیکی محل سکونت، به انتخاب خودشان مراجعه کنند.

وی از مردم درخواست کرد بر اساس پیامک های ارسالی و نوبت های داده شده مراجعه کنند تا از ازدحام جلوگیری شود.

زالی همچنین از سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که به همت اورژانس راه اندازی شد، بازدید کرد و پایگاه تجمیعی ثواکسیناسیون شهید بروجردی در منطقه ۴ استان تهران را نیز افتتاح کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر