تمدید مهلت پرداخت حق بیمه کارگاه های متضرر از کرونا تا پایان تیر

مهلت پرداخت حق بیمه اسفند ۱۳۹۹ تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ سهم کارفرما برای فعالیت‌ها و کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در خوزستان تمدید شد.

به گزارش مملکت آنلاین، مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: همه کارگاه‌هایی که شیوع کرونا برفعالیت آن‌ها تاثیر گذاشته، مشمول امهال حداکثر۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی اسفند سال ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ می‌باشند و می‌توانند نسبت به ارسال فهرست حقوق و دستمزد و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه ماه‌های مذکور با پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه متعلقه با رعایت مهلت مقرر قانونی ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی اقدام کنند.

سیدمحمد مرعشی افزود:با توجه به امهال حق بیمه سهم کارفرمایی این کارگاه‌ها، کارفرمایان مربوطه مکلف هستند حداکثر تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ (برای کارگاه‌های با مهلت ارسال لیست ۲ ماهه حداکثر تا پایان مرداد سال ۱۴۰۰) نسبت به پرداخت و یا ترتیب پرداخت (حداکثر در سه قسط) اقدام کنند .

وی گفت : کارفرمایان باید توجه داشته باشند که ۲۰ درصد حق‌بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده درخصوص فعالیت‌ها و کارگاه‌های مزبور در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهانه وفق ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی و پرداخت حداقل۱۰ درصد حق بیمه (سهم بیمه شده و بیمه بیکاری)، مشمول جرایم تاخیر پرداخت حق بیمه نخواهند بود.

مرعشی ادامه داد:کارفرمایان متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری کارفرمایان به نشانی: https://es.tamin.ir یا https://eservices.tamin.ir و در قسمت خدمات نامنویسی کارفرمایان‌‌/ ثبت نام کارگاه‌های مشمول امهال حق بیمه، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر