یادگیری نقطه عزیمت تحولات پایدار در کشور است

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: یادگیری نقطه عزیمت تحولات پایدار در کشور است.

یادگیری نقطه عزیمت تحولات پایدار در کشور است

به گزارش مملکت آنلاین، غلامی در نشست خبری اولین رویداد «تا ثریا» گفت: امیدواریم همه جوانان، ماموریت خود را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بشناسند.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد: امیدواریم همه جوانان ما به ویژه آنان که در حال تحصیل و تحقیق هستند ماموریت خود را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بشناسند و عمل کنند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری چنین رویداد‌هایی آن است که ظرفیت و توان نسل جوان به ویژه آنان که در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند شکوفا شده و نشان داده شود.

غلامی افزود: آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کرده اند با تاکید بر بخش پژوهش و فناوری مجری آن را جوانان معرفی کرده اند لذا برگزاری رویداد‌هایی هم، چون تا ثریا نمونه‌ای از این صحبت است.

وی ادامه داد: در این رابطه برنامه‌های متعددی را پیش می‌بریم که نخست در خصوص اساتید جوان است، در این طرح اساتید جوان در همان ۵ سال اول خدمت حداقل باید ۶ ماه در صنعت کار علمی و پژوهشی انجام دهند در عین اینکه استخدام دانشگاه و مراکز پژوهشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: انجام قرارداد‌های پژوهشی سومین بحث است که کلید آن در هفته پژوهش‌های سال‌های گذشته زده شد در سال ۹۸ در هفته پژوهش میزی را تحت عنوان میز عرضه توانمندی‌ها ایجاد کردیم که این میز در سال ۹۹ بسیار موفق‌تر از گذشته عمل کرد.

وی گفت: نکته دیگر قرارداد‌های مستقیمی است که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با سازمان‌ها دارند و طی این طرح دیده می‌شود که دانشگاه‌ها با وزارت خانه‌هایی هم، چون وزارت نفت قرارداد‌های متعددی را به سرانجام رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر