آغاز احداث تصفیه‌خانه ۴۰ میلیون یوریی غرب اهواز

عملیات اجرایی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون یورو آغاز شد.

آغاز احداث تصفیه‌خانه ۴۰ میلیون یوریی غرب اهواز

به گزارش مملکت آنلاین، صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل آبفای خوزستان در این خصوص گفت: هزینه این تصفیه‌خانه حدود ۴۰ میلیون یورو برآورد شده است که البته توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه‌ قدیم را نیز طی این پروژه در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز اظهار کرد: امسال سال ویژه‌ای برای شرکت آب‌وفاضلاب بود.

وی افزود: ما امروز در اهواز هستیم تا یکی از آرزوهای دیرینه‌ مردم شریف اهواز و خوزستان که جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون است محقق شود.

حقیقی‌پور بیان کرد: ما در سال‌ ۹۷ تصفیه‌خانه شرق را افتتاح کردیم، اما به هر دلیلی نتوانستیم خوراک آن تصفیه‌خانه را تامین کنیم، اما با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم در اسرع وقت این تصفیه‌خانه را نیز تکمیل کرده تا بتوانیم شرق اهواز را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل آبفای خوزستان ادامه داد: حضور امروز ما جهت آیین کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه بزرگ غرب اهواز با ظرفیت ۱۰۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اهواز وجود ایستگاه‌های پمپاژ متعدد است که خوشبختانه در این طرح سه ایستگاه پمپاژ بزرگ برای منطقه غرب اهواز در نظر گرفته‌ایم که با مشارکت همین گروه اجرایی خواهد شد.

حقیقی‌پور با بیان اینکه ایستگاه‌های پمپاژ علاوه بر تقویت مکانیزم دفع فاضلاب، تاثیر ویژه‌ای بر بار اضافی در حین افزایش بارندگی‌ها خواهد داشت، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم یک تحول جدی در بحث فاضلاب استان و به‌ویژه مناطق جنوبی ایجاد کنیم تا یک رضایتمندی مناسبی در بین مردم برقرار شود.

وی در رابطه با تصفیه فاضلاب افزود: به‌جز تصفیه‌خانه غرب، ۵ تصفیه‌خانه دیگر در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام وجود دارد که پیشرفت مناسبی داشته و در حال طی مراحل پایانی هستند.

حقیقی‌پور گفت: برای شهرهای بهبهان، ایذه، شوش، بستان و اندیمشک نیز ۵ تصفیه‌خانه دیگر با ارزش ۷۰ میلیون یورو در نظر گرفته‌ایم که تمام کارها انجام شده و تنها در انتظار نهایی شدن فاینانس هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر