ساعات کاری در استان خراسان جنوبی تغییر کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از فردا یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه جاری تغییر می‌یابد.

به گزارش مملکت آنلاین، حسین موهبتی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این تصمیم برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و با هدف تأمین آسایش شهروندان و جلوگیری از بروز وقفه در خدمات‌رسانی مطلوب به مردم اتخاذ شده است.

وی گفت: بر این اساس، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی استان از روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت تا اطلاع ثانوی، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۰۰ صبح آغاز می‌شود و در ساعت ۱۳:۰۰ پایان می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نحوه جبران ساعات کاری باقیمانده، تصریح کرد: کسری ساعت کار ناشی از این تغییر، از طریق انجام دورکاری توسط کارکنان جبران خواهد شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت کاری در روزهای پنجشنبه گفت: دورکاری در روزهای پنجشنبه کماکان و تا اطلاع ثانوی معتبر است؛ اما دستگاه‌های خدمات‌رسان و عملیاتی از جمله مراکز بهداشت و درمان، امدادی، آتش‌نشانی، حمل‌ونقل عمومی و بخش‌های مرتبط با انرژی و ارتباطات از این قاعده مستثنی بوده و به فعالیت حضوری خود ادامه می‌دهند.

موهبتی با تأکید بر رعایت حقوق بانوان شاغل، عنوان کرد: ساعت تعیین شده جدید هیچ‌گونه خللی در اجرای قانون کسر ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص (سرپرست خانوار، دارای فرزند معلول یا فرزند زیر ۶ سال) ایجاد نخواهد کرد و مزایای قانونی این افراد به قوت خود باقی است.

وی یادآور شد: تمامی کارکنانی که از طرح دورکاری استفاده می‌کنند، موظف به حفظ انضباط کاری و پاسخگویی به مراجعان هستند و در صورت نیاز فوری دستگاه، مکلف به حضور در محل کار خواهند بود. همچنین مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و مدیریت بهینه نیروی انسانی بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر