خطر شیوع تب کریمه کنگو در استان هرمزگان

احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در هرمزگان وجوددارد.

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) همزمان با آغاز فصل گرما و شروع زاد و ولد و فعالیت کنه‌ها بیشتر می‌شود.
ذاکری گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق تماس با ترشحات بدن، خون و گوشت دامی که توسط کنه مورد گزش قرار گرفته و یا تماس مستقیم با کنه منتقل می‌شود.
او گفت: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت و مورد تائید دامپزشکی خریداری و به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی لاشه‌ها نیز دقت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد است که این موضوع در کشتارگاه‌ها رعایت می‌شود.
ذاکری به علایم بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: این بیماری علایمی از جمله تهوع، سردرد، دل درد و خون ریزی زیر پوستی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر