واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان آغاز شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تجار می‌توانند از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری، با اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان آغاز شده است

به گزارش مملکت آنلاین، پیمان اسکندری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار کردستان مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق اخذ شد.

اسکندری افزود: این اقدام جهت تامین نیاز بازار در مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور، باتوجه به نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرز‌های ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه جویی در زمان صورت گرفت.

وی بیان کرد: تجار می‌توانند از ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ضمن اخذ مجوزات لازم نسبت به واردات میوه‌های گرمسیری از جمله  موز، آناناس، انبه و نارگیل از این مرز رسمی اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: برای تحقق این مهم، زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان صورت گرفت.

اسکندری یادآور شد: یک حلقه مغفول برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی می‌شود.

مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای در بین مرز‌های رسمی کشور برخوردار است و در سال ۱۴۰۱، ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر