خسارت سنگین باران و تگرگ به کشاورزی گناباد

فرماندار گناباد گفت: بارش شدید باران و تگرگ ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان در شبانه روز گذشته خسارت وارد کرد.

خسارت سنگین باران و تگرگ به کشاورزی گناباد

به گزارش مملکت آنلاین، رضا نصیری روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: بیشترین خسارتهای ناشی از تگرگ به مزارع گندم و جو و باغها به خصوص باغهای پسته روستاهای «نجم آباد، حاجی آباد و روشناوند» بخشهای کاخک و مرکزی این شهرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج سامانه ضد تگرگ در شهرستان گناباد فعال است و باید با پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی تعداد آنها افزایش یابد و در اختیار باغداران قرار گیرد.

فرماندار گناباد بیان کرد: سامانه ضد تگرگ یک مولد موج ضربه ای است که تشکیل تگرگ در جو را مختل می‌کند و برای جلوگیری یا کاهش آسیب شدید به محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران قنات روستای «اسو» از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد مسدود شد و ۳۰۰ میلیون ریال خسارت دید که با همکاری و مشارکت مردم و اداره منابع آب در کمتر از ۱۰ ساعت بازگشایی گردید.

نصیری گفت: میزان بارندگی این گناباد از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به کمبود بارندگی و منابع آبی در گناباد خواستار افزایش توجه بیشتر مردم به صرفه جویی در مصرف آب در بخشهای مختلف آشامیدنی، کشاورزی و غیره شد.

رییس اداره هواشناسی گناباد نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار تا ۱۸ میلی متر باران از ۱۲ ایستگاه باران سنجی این شهرستان ثبت شد.

داریوش شیبانی ادامه داد: گناباد از نظر میزان بارندگی رتبه پنجم را در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی در همین مدت به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر