گل آلود شدن آب روستاهای شهر چرام

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: بارش های سیل آسای اخیر در سطح استان موجب گل آلود شدن برخی منابع آب چرام به ویژه در روستاهای این شهرستان شده است.

گل آلود شدن آب روستاهای شهر چرام

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، محمود سپهر روز شنبه در این رابطه اظهار کرد: در پی بارش های سیل آسای هفته های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار طی سالیان اخیر، شاهد جوشش چشمه های فراموش شده در برخی روستاهای استان و به ویژه چرام بودیم.

وی افزود: این اتفاق و سیل های آبرفتی بالادست باعث گل آلودن شدن آب چشمه ها و همچنین اثر پذیرفتن برخی چاه ها و منابع آب تأمین روستایی از این بارش ها شد.

سپهر بیان کرد: ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال ( با حوزه تاثیر روستاهای القچین، تمبی، شیخ حسین ، بلدان، بردیان و...) یکی از منابع اصلی تأمین آب چرام است که گل آلود شده و همکاران در حال انجام تدابیری برای رفع این ایراد هستند.

وی تصریح کرد: آب در مدار اگرچه برای مصارفی مثل شست و شو قابل استفاده است اما برای آشامیدن مناسب نیست و باید مدتی ساکن بماند و بجوشد تا قابل مصرف شود.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب افزود: آب برخی روستاها از منابع دیگر تأمین شده و اتصال شبکه آب انها روستا به ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال محدود شد تا مشکلشان رفع شود.

وی ادامه داد: تلاش همکاران ما رفع این چالش در کوتاه ترین زمان ممکن است، ضمن عذرخواهی بابت این اتفاق از همراهی مردم کمال تقدیر را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر