ساعات کاری مترو تهران در پنج شنبه و جمعه آخر سال تغییرکرد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ساعت سرویس‌دهی مترو به شهروندان، مسافران و زائران اهل قبور در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد.

ساعات کاری مترو تهران در پنج شنبه و جمعه آخر سال تغییرکرد

به گزارش مملکت آنلاین از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی شامگاه سه‌شنبه با بیان اینکه شهروندان بر اساس یک سنت حسنه و قدیمی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبول به بهشت‌زهرا(س) می‌روند، گفت: همه ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌های اطراف بهشت‌زهرا حاکم می‌شود که استفاده از مترو بهترین وسیله برای رسیدن به مقصد است.

وی اظهار کرد: با توجه به تقارن این روزها با ماه مبارک رمضان، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک، ساعت سرویس دهی مترو را در روز پنجشنبه از ساعت ۲۲ به ۲۳ در تمامی خطوط درون شهری با هدوی ۱۵ دقیقه و از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح روز جمعه با هدوی ۳۰ دقیقه افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: به مین منظور تمهیداتی نیز به‌ صورت ویژه در خط یک مترو به عمل‌ آمده است.

وی افزود: در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک متروی تهران تنها تا ایستگاه شهرری اعزام می‌شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش باز می‌گردند اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (۲۴ و ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) تمام قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش ۲ برابری ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت‌زهرا (س) خواهد شد.

درستی به کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک در روز پنجشنبه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه حرکت قطارها در سایر خطوط متروی تهران در این روزها تغییری نداشته و طبق زمان بندی معمول خواهد بود اما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر