تکذیب ابطال انتخابات یازده اسفند در گچساران

خبری مبنی بر رد صحت انتخابات حوزه انتخابیه باشت و گچساران در فضای مجازی و برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که دفتر نظارت شورای نگهبان این شایعه را رد کرد.

تکذیب ابطال انتخابات یازده اسفند در گچساران

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی جوکار رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تایید و یا رد صلاحیت انتخابات در هر حوزه انتخابیه تنها در صلاحیت شورای نگهبان است.

وی افزود: هر گونه شایعه‌ای مبنی بر رد و یا تایید نشدن صحت انتخابات در گچساران را با قاطعیت رد می‌کنیم؛ چون این مهم تنها در صلاحیت این شورا است و هیچ کس نمی‌تواند چنین ادعایی را داشته باشد و بخواهد در این راستا اظهار نظر کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این خبر از اساس کذب است و رد یا تایید انتخابات تنها در صلاحیت شورای نگهبان و هیات نظارت استان است.

سید جواد هاشمی تصریح کرد: اعضای هیات اجرایی در شهرستان و یا حوزه انتخابیه تنها می‌توانند اعتراض معترضان را رسیدگی کنند.

وی افزود: هیات اجرایی یا اعلام می‌کند که این اعتراض‌ها وارد هست یا نیست، ولی تایید و صحت انتخابات در صلاحیت آن‌ها نیست.

هاشمی ابراز داشت: هیات اجرایی باید نظر خود را به هیات نظارت استان اعلام کند و آن کسی که این صلاحیت را دارد و بتواند نظر خود را در مورد صحت یا رد انتخابات اعلام کند، هیات نظارت استان است و نه هیات اجرایی و این‌ها هم باید نظر خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و در نهایت آن نهادی که می‌تواند اعلام نظر نهایی در مورد صحت و یا رد انتخابات را داشته باشد، شورای نگهبان نه استان بلکه کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر