اعلام منتخبین استان اردبیل برای راهیابی به مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از انتشار اسامی هفت منتخب مردم این استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو منتخب مردم برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به دنبال برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه خبر داد.

اعلام منتخبین استان اردبیل برای راهیابی به مجلس

به گزارش مملکت آنلاین، رضا قاسمیان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر از نظر میزان مشارکت در کشور محسوب شد و از این بابت به عنوان مسئول برگزاری انتخابات، از مردم فهیم استان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: یک میلیون و ۴۱ هزار و ۹۲۷ نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۸.۹۲ درصد معادل ۵۰۹ هزار و ۷۴۷ نفر در انتخابات شرکت کردند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل میزان مشارکت در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۳۹.۸ درصد، در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوزو ۶۸.۸۸ در حوزه انتخابیه مشگین شهر ۵۲.۴ درصد، در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت ۶۶.۳۵ و در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر ۴۶.۲ بود.

وی منتخبان مردم استان اردبیل برای مجلس شورای اسلامی را به تفکیک حوزه های انتخابیه به شرح زیر اعلام کرد؛

حوزه انتخابیه اردبیل، نیر نمین و سرعین:

  • علی نیکزاد با ۸۳ هزار و ۹۸۴ رای به عنوان نفر اول
  • صدیف بدری با ۵۳ هزار و ۴۴۳ رای به عنوان نفر دوم
  • احد بیوته با ۴۶ هزار و ۵۳۲ رای به عنوان نفر سوم

حوزه انتخابیه مشگین شهر:

بابک رضازاده با ۱۷ هزار و هفت رای

حوزه انتخابیه شهرستان های گرمی و انگوت:

محمد خوش سیما با ۲۰ هزار و ۱۹ رای

حوزه انتخابیه خلخال و کوثر:

وحید کنعانی با ۱۳ هزار و ۸۵۷ رای

قاسمیان همچنین گفت: در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز ابراهیم فهیمی با ۱۸ هزار و ۴۷۲ رای آورد که کمتر از حد نصاب ۲۰ درصد یا یک پنجم آرا ماخوذه حوزه انتخابیه است و به همراه امید علی رعنایی که ۱۷ هزار و ۶۳۲ به دور دوم راه یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین درباره نتایج ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در این رقابت آیت الله سید حسن عاملی با ۲۷۰ هزار و ۶۳۸ رای به عنوان نفر اول و آیت الله یدالله صفری با ۲۰۰ هزار و ۶۳۰ رای به عنوان منتخب دوم به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

قاسمیان همچنین درباره علت تاخیر در انتشار نتایج انتخابات استان اظهار کرد: سیستم نظارت و کنترل بر انتخابات، بسیار دقیق است و حتی اگر یک رای در حوزه انتخابیه ای دچار اشکال باشد، از ناحیه سیستم نظارت و کنترل مورد تایید واقع نمی شود و از این رو به خاطر اینکه باید همه آرا و صورتجلسات با هم تطبیق داده و مورد تایید حوزه نظارت واقع می شد، تاخیر صورت گرفت.

وی درباره دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز نیز گفت: معمولا دور دوم انتخابات در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که گام به گام روند برگزاری آن به اطلاع مردم خواهد رسید و مردم آن حوزه انتخابیه حتما با مشارکت بالا نماینده خود را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر