رای دادن با ۵ مدرک هویتی

فرماندار شفت گفت: مردم در این دوره از انتخابات می‌توانند با ارایه ۵ مدرک هویتی رای دهند.

رای دادن با ۵ مدرک هویتی

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی نقدی با بیان اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند مردم می‌توانند با پنج مدرک هویتی رأی دهند، اظهار کرد: علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت برای آقایان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه مدارک هویتی با دستگاه احراز هویت بررسی و در نهایت امکان رای‌دهی میسر می‌شود، گفت: با ثبت اثر انگشت رأی دهندگان، استعلام از سوی سازمان ثبت احوال آنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود دستگاه‌های احراز هویت از مشکلات احتمالی همچون اعلام کد ملی جعلی، سو استفاده از شناسنامه متوفیان و مواردی از این دست جلوگیری می‌شود.

نقدی با تاکید بر اینکه ملاک رأی‌گیری، تصمیم دستگاه احراز هویت است چراکه دستگاه به سازمان ثبت احوال استان متصل است، گفت: تغییری که امسال نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شده؛ رأی افراد در سوابق آن‌ها در سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: در دوره‌های گذشته شناسنامه و ثبت مهر در آن از الزامات بود، اما در این دوره از انتخابات دستگاه احراز هویت و ثبت رأی در سابقه افراد ملاک قرار گرفته است.

نقدی به ورود دستگاه‌های احراز هویت به شفت اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌ها روز سه شنبه دو روز قبل از برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند به حوزه انتخابیه تحویل داده می‌شود و در حال حاضر نیز زیرساخت استفاده از آن‌ها نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر