پیدا شدن ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات میرآباد

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور از پیدا شدند هر ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات میرآباد این شهرستان پس از ساعت‌ها تلاش خبر داد.

پیدا شدن ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات میرآباد

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل شاه‌بیگی اظهار کرد: با تلاش نیروهای تخصصی کوهستان هلال‌احمر نیشابور هر ۵ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات پیدا شدند.

وی اظهار کرد: از روز گذشته ساعت ۱۷ مفقودی ۵ نفر کوهنورد در ارتفاعات میرآباد اعلام شد که با تلاش‌های صورت گرفته تا صبح امروز ۴ نفر از آنها پیدا شدند و تلاش‌های نجاتگران هلال‌احمر همچنان برای پیدا کردن یک کوهنورد دیگر ادامه داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور با بیان اینکه بلافاصله برای پیدا کردن این افراد که گرفتار کولاک و برف شدید شده بودند ۵ تیم هلال‌احمر از جبهه‌های مختلف به ارتفاعات میرآباد اعزام شدند، افزود: خوشبختانه با تلاش امدادگران هر ۵ کوهنورد مفقود شده پیدا شده و به پایین و محل استقرار آمبولانس‌های امداد انتقال داده شدند.

وی با تأکید بر اینکه کوهنوردان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از صعود به ارتفاعات به دلیل شرایط آب و هوایی  نامساعد به جد پرهیز کنند، اظهار کرد: کوهنوردان در صورت نا آشنا بودن به مسیرها و همراه نداشتن تجهیزات ایمنی  توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بر اساس آنچه اعلام شده هر ۵ نفر کوهنورد به پایین انتقال یافته‌اند و تنها یک نفر از آنها به دلیل سقوط از ارتفاع چند متری دچار جراحاتی شده بود، اما سایر نجات‌یافتگان به جز عوارض ناشی از سرما مشکل خاصی نداشتند و هم‌اکنون در کنار اعضای خانواده خود هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر