اولین بارش برف بعد از ۲ سال در ساوه / راه ۸۲ روستا بسته شد

بارش اولین برف زمستانی علاوه بر سفید پوشی چهره شهر ساوه پس از ۲ سال شد و راه ۸۲ روستای این شهرستان در بخش نوبران را مسدود کرد.

اولین بارش برف بعد از ۲ سال در ساوه / راه ۸۲ روستا بسته شد

به گزارش مملکت آنلاین، علی غفرانی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای ساوه با اشاره به اینکه بارش برف در نقاط مختلف شهرستان از ساعت ۲۰ روز گذشته آغاز و در برخی مناطق تا کنون ادامه دارد افزود: شهر ساوه نیز از ساعت ۲۴ پنجشنبه تا ساعاتی شاهد بارش برف بود.

غفرانی گفت: این بارش ها در آزاد راه ساوه - همدان و ساوه تهران باعث لغزندگی سطح جاده شده و راهداران از شب گذشته تا کنون در حال برف روبی و نمک پاشی این مسیر برای تداوم برقرار رفت و آمد مسافران هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه استحفاظی اداره ساوه پنج روستا مسدود شده است افزود: هم اکنون راهداران علاوه بر آزادراه در مسیرهای اصلی و فرعی به ترتیب اولویت در حال برف روبی و نمک پاشی هستند.

علی اصغر سلیمی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای غرق آباد ساوه نیز گفت: در این بخش نیز طی ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ کیلومتر در محور قدیم ساوه - همدان، غرق آباد - بیات و برخی مسیرهای فرعی برف روبی انجام شده است.

سلیمی افزود: در نتیجه این تلاش طی این مدت ارتباط مسافران در محور قدیمی ساوه همدان به صورت کامل برقرار بوده اما در برخی مقاط محور غرق آباد - بیات به علت یخ‌زدگی و برودت هوا تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی یاد آور شد: همچنین این بارش ها راه ارتباطی تمام ۷۸ روستای بخش نوبران ساوه شده که راهداران پس از فروش شدن بارش برف و کولاک در محور قدیمی ساوه - همدان اقدام به برف‌روبی این راه ها بر اساس اولویت خواهند کرد.

سلیمی با بیان اینکه در محور قدیم ساوه از شهر نوبران تا گردنه دخان کولاک شدید و در برخی نقاط دیگر بارش برف وجود دارد گفت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی بارش برف تا ساعت ۱۵ امروز در ساوه ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر